י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
לאחר האיום מטהראן

מדינות באירופה פועלות חזק נגד הגרעין האיראני

ההצהרות באיראן, לפיהן ישקלו לפתח נשק גרעיני - הביאו שלוש מדינות חזקות באירופה לדחוף לאמירה משמעותית נגד איראן. עד כה ארצות הברית נמנעה מדרישה לפעולות חריפות נגד איראן

מדינות באירופה פועלות חזק נגד הגרעין האיראני
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

צרפת, גרמניה ובריטניה לוחצות על קידום הצעת החלטה חריפה נגד איראן ותוכנית הגרעין שלה בדיון הבא של מועצת הנגידים של הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית. כך פורסם הבוקר (רביעי) בתוכנית "הבוקר הזה" עם אריה גולן בכאן רשת ב. 

גורם המעורה בפרטים מסר לכאן חדשות כי המדינות, שמכונות קבוצת E3, ידחפו לעמדה ואמירה איתנה יותר של הסוכנות לאנרגיה אטומית בנוגע לגרעין האיראני, בשל חוסר שיתוף הפעולה האחרון מצד איראן. עוד מסר הגורם כי כעת מתנהל משא ומתן על נוסח ההצעה. 

עמיחי שטיין דיווח כי הגישה האירופית ביחס לאיראן עברה מהפך מאז שזו החלה לסייע לרוסיה, אולם האצת תוכנית הגרעין האיראנית והצהרותיהם של בכירים בטהראן על האפשרות שישקלו לפתח נשק גרעיני - הביאה את השלוש לדרוש מהסוכנות לומר אמירה משמעותית נגד איראן, תוך דרישה לקבל תשובות על תוכנית הגרעין שלה.

כמו כן, עד כה ארצות הברית נמנעה מדרישה לפעולות חריפות נגד איראן בסוכנות לאנרגיה אטומית, ואף הייתה גורם מרכזי ב"מיתון השפה בכל הצעת החלטה".

איראן אירופה גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד