י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
פרסמו מכתב

הקהילות היהודיות באיראן ספדו לנשיא איראן ולשר החוץ: "מות קדושים"

נציגי הקהילות היהודיות בעיר איספהאן ובשיראז פרסמו מכתב תנחומים לאחר תאונת מסוק של הנשיא ראיסי ובכירים נוספים. "הקהילה מנחמת את אובדן המר הזה למשפחות הקדושים המכובדות" נכתב

הקהילות היהודיות באיראן ספדו לנשיא איראן ולשר החוץ: "מות קדושים"
יהודים מפגינים באיראן נגד ישראל: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

הנשיא אברהים ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן, מושל מחוז מזרח אזרבייג'אן, מאלכ רחמאטי, האימאם לתפילת יום השישי בעיר תבריז, מוחמד עלי אל-האשם נהרגו בהתרסקות מסוק באזור מיוער לאחר שחזרו מאזרבייג'ן, על המסוק היו בכירים נוספים.

הקהילות היהודיות בעיר איספהאן, ובעיר שיראז פרסמו הודעת אבל רשמית, וציינה כי מות הבכירים היה "מות קדושים". הקהילות היהודיות הביעו תנחומים למשפחות ולעם האיראני

בהודעה נאמר: "הבשורה כי נשיא איראן המכובד סייד אברהים ראיסי (נשיא), חוסיין אמיר עבדולהיאן (שר החוץ), סייד מוחמד עלי אל-האשם (אימאם יום שישי מתבריז), מאליק רחמאטי (מושל מזרח אזרבייג'ן) והמשלחת שהיתה בהתרסקות המסוק, היא הבשורה המרה ביותר שנשמעה מזה זמן רב, היא פגעה בכל האומה של איראן ללא הבדל דת, ומוצא אתני".

עוד נכתב: "הקהילות באיספהאן ושיראז כחלק משאר הקהילות היהודיות המורחבות של איראן, מנחמות את האובדן המר הזה למשפחות הקדושים המכובדות, למנהיג המכובד והגדול, לעם של איראן ולכל הדתות".

על החתום: הקהילה היהודית של איספהאן, מועצת המנהלים של עמותת איספהאן, מרכז צעירים, ועדת תרבות וחינוך ותלמוד תורה כתר דוד, והקהילה היהודית בעיר שיראז.

איספהאן שיראז איראן איברהים ראיסי התרסקות המסוק של נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד