י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
ספרד מצטרפת

שגרירי ישראל באירלנד ונורבגיה ישובו במיידית: "לא נעבור על כך בשתיקה"

שר החוץ ישראל כץ הורה להחזיר מיידית לישראל את שגרירי ישראל באירלנד ונורבגיה, זאת על רקע החלטת מדינות אלה להודיע על הכרתם במדינה פלסטינית: "ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה". ספרד הודיעה: נכיר במדינה פלסטינית ב-28 במאי

שגרירי ישראל באירלנד ונורבגיה ישובו במיידית: "לא נעבור על כך בשתיקה"
כינוס ראשי הפלגים הפלסטינים צילום: באדיבות המצלם

שר החוץ ישראל כ"ץ הורה להחזיר מיידית לישראל להתייעצויות את שגרירי ישראל באירלנד ונורבגיה, על רקע החלטת מדינות אלה להודיע על הכרתם במדינה פלסטינית: "אני שולח היום מסר חד וברור - ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה".

"אירלנד ונורווגיה מתכוונות לשלוח היום מסר לפלסטינים ולכל העולם: הטרור משתלם. אחרי שארגון הטרור חמאס ביצע את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, אחרי שביצע פשעים מחרידים שראה העולם, מדינות אלו בחרו לתת פרס לחמאס ולאיראן ולהכיר במדינה פלסטינית.

הצעד המעוות של מדינות אלו הוא עוול לזכר קורבנות ה-7/10. הוא אף פגיעה במאמצים להשבת 128 החטופות והחטופים - זו רוח גבית לג'יהאדיסטים של החמאס ולאיראן, שמרחיקה את הסיכוי לשלום ומערערת על זכותה של ישראל להגנה עצמית".

עוד אמר: "אני שולח היום מסר חד לאירלנד ונורווגיה: ישראל לא תעבור על כך בשתיקה. הוריתי זה עתה על החזרת שגרירי ישראל מדבלין ואוסלו לישראל להתייעצויות דחופות בירושלים. לצעד הנמהר של שתי המדינות יהיו השלכות חמורות נוספות. במידה וספרד תממש את כוונתה להכיר במדינה פלשתינית יינקט נגדה צעד דומה.

מצעד האיוולת האירי-נורווגי לא מרתיע אותנו, אנו נחושים להשיג את מטרותינו: השבת הבטחון לאזרחינו מיטוט החמאס והשבת החטופים. אין מטרות צודקות מאלו".

בתוך כך, גם ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס הודיע רשמית: נכיר במדינה פלסטינית ב-28 במאי.

נורווגיה אירלנד ישראל כ"ץ מלחמת חרבות ברזל מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד