ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
מלחמת קרדיטים

באיראן מבהירים: לא מזל"ט טורקי איתר את המסוק

באיראן הבהירו כי לאחר התרסקות מסוק נשיא איראן, מל"טים איראנים הם אלו שהצליחו לאתר אותו - ולא מזל"ט טורקי כפי שנטען בטורקיה

באיראן מבהירים: לא מזל"ט טורקי איתר את המסוק
איברהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

לאחר מציאת מסוק הנשיא ראיסי שהתרסק, מיהרו בטורקיה לטעון כי מזל"ט טורקי הוא זה שמצא אותו. כעת, באיראן עונים לטענה זו ומכחישים אותה.

הכוחות הצבאיים של איראן מסרו כי "במהלך התרסקות מסוק, מל"טים איראנים מצוידים ב-SAR היו במשימה בצפון האוקיינוס ​​ההודי ורחוק משם. מזל"ט טורקי לא הצליח לאתר את אתר ההתרסקות מכיוון שחסר לו זיהוי דרך עננים". 

ההרוגים בהתרסקות היו נשיא איראן איברהים ראיסי, שר החוץ האיראני חוסיין אמירבדולהיאן, מאלכ רחמתי מושל מחוז מזרח אזרבייג'אן, מוחמד עלי אל האשם אימאם במחוז תבריז. בנוסף נהרגו שומרי הראש וצוות הטיסה.

ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת' דיווח כי שרידי המסוק שבו היו הנשיא ראיסי ושר החוץ אמיר עבדוללהיאן אותרו כ-14 שעות לאחר תחילת החיפושים. 

בכיר איראני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס לאחר ההודעה על איתור המסוק כי "כלי הטיס נשרף לחלוטין, נראה שכל הנוסעים מתים".

הפרטים על ההתרסקות נותרו לא ברורים, דיווחים באיראן הצביעו על כך שהמסוק של הנשיא סבל מ"נחיתה קשה" במזג אוויר קשה עם ערפל. ועם רדת הלילה, החיפוש נעשה קשה עוד יותר. לפי סוכנות הידיעות האיראנית IRNA, המסוק התרסק באזור מיוער בצפון מערב איראן.

התרסקות המסוק של נשיא איראן איברהים ראיסי טורקיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד