י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
בצל המשבר

סמוטריץ׳ לנתניהו: "שישה צעדים מיידיים נגד הרשות הפלסטינית"

שר האוצר במכתב דחוף לנתניהו: דורש תגובה ציונית הולמת לצעדיה החד צדדיים של הרש"פ. "לא להסתפק בהחלטה הדקלרטיבית שעברה בממשלה", כתב

סמוטריץ׳ לנתניהו: "שישה צעדים מיידיים נגד הרשות הפלסטינית"
נתניהו וסמוטריץ' במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (רביעי) פנה שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לראש הממשלה נתניהו והודיע על מספר צעדים מיידיים שיש לנקוט כנגד הרשות.

בפנייתו כתב סמוטריץ׳, ״בישיבת הממשלה האחרונה שרים רבים, ובתוכם אני, העלנו דרישה חד משמעית לנקיטת צעדי ענישה חריפים כנגד הרש"פ בשל פעולותיה החד צדדיות נגד ישראל, ובכלל זה חתירתה להכרה חד צדדית באום ובמסגרת הסכמים בילטרליים מול מספר מדינות והמאבק המשפטי שהיא מנהלת מול מדינת ישראל בבתי הדין בהאג במטרה להביא לעצירת המלחמה.

בדיון הועלו מספר רעיונות ונראה כי היתה הסכמה מקיר לקיר בדבר הצורך לפעול באופן מידי ולא להסתפק בהחלטה הדקלרטיבית שעברה בממשלה".

סמוטריץ׳ מוסיף: "בסיכום הדיון הטלת על צוות שרים בריכוז המל"ל לגבש תוך 24 שעות רשימת צעדים מומלצת. כידוע, מאז ישיבת הממשלה פורסמה החלטתו של התובע האנטישמי בבית הדין בהאג להוציא צווי מעצר נגדך ונגד שר הביטחון במסגרת תיק שהתובעת בו היא הרש"פ. להזכירך, כבר לפני שבועיים פניתי אליך ודרשתי גיבוש צעדי תגובה חריפים. אלא שלמרבה הצער העניין נמרח ויש מי שמנסה כנראה למסמס אותו. בדיון שהתקיים אתמול במל"ל הציגו פקידים ויועצים כדרכם שלל נימוקים למה "זה לא העיתוי הנכון"... אין בכוונתי לאפשר לפקידים למסמס את העניין! קיימת דחיפות רבה לתגובה מיידית שתגבה מחיר משמעותי מהרשפ על פעולותיה, תרתיע אותה ומדינות נוספות ותעצור את הסחף.

אשר על כן אני דורש לאשר לאלתר את הצעדים הבאים:

1. כינוס מיידי של מועצת התכנון ביו"ש לאישור של עשרת אלפי יחידות דיור בהתיישבות שבשלות לקידום מבחינה מקצועית, כולל בשטח E1.

2. החלטה שתאושר כבר מחר בישיבת הקבינט על הקמת ישוב מול כל מדינה שתכיר חד צדדית במדינה פלשתינית. ע"פ הפרסומים שלוש מדינות מתעתדות להודיע היום על הכרה חד צדדית במדינה פלשתינית. הריני לעדכנך כי הנחיתי את מנהלת ההתיישבות להכין נוסח מחליטים עם שלושה ישובים אסטרטגיים ואני דורש כי החלטה כאמור תאושר כבר מחר.

3. החלטה נוספת שתובא מחר לקבינט על ביטול "המתווה הנורווגי" שאושר בקבינט לפני מספר חודשים. נורווגיה היתה הראשונה להכיר חד צדדית במדינה פלשתינית היום והיא אינה יכולה להיות פרטנר לשום דבר שקשור ליהודה ושומרון. בכוונתי לחדול מהעברת הכספים אליה ולדרוש את השבת כלל הכספים שהועברו.

4. קידום הצעת מחליטים לחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, החלטה שאמורה היתה להתקבל מיד לאחר חג הסוכות ונדחתה בשל המלחמה שנכפיתה עלינו. ההתיישבות היא מגן ישראל וכחלק מלקחי ה-7 לאוקטובר נדרש לחזקה, ציונית ובכדי שכפר סבא לא תהיה כפר עזה חלילה. כשר אוצר אמצא לכך את התקציבים הנדרשים.

5. ביטול כלל היתרי ה-VIP של בכירי הרשות לצמיתות בכלל המעברים והשתת סנקציות כלכליות נוספות על בכירי הרש"פ ובני משפחותיהם.

6. נוסף לכך הריני להודיעך כי אין בכוונתי להעביר עוד את כספי הסילוקין לרש"פ, מכאן ועד להודעה חדשה, וכמו שהודעתי לך במכתבי לפני שבועיים, אין בכוונתי להאריך את השיפוי לבנקים הקרוספונדנטים בסוף החודש הבא.

בצלאל סמוטריץ ראש הממשלה נתניהו מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד