י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
"רגע היסטורי"

גלנט אישר: חוק ביטול ההתנתקות יחול על כל היישובים שפונו בשומרון

שר הבטחון יואב גלנט פרסם הודעה רשמית יחד עם ראש מועצת שומרון בה הודיעו שניהם כי חוק ההתנתקות הוחל בכלל צפון השומרון - כולל שא-נור, גנים, כדים וכל המרחב שנכלל בחוק ההתנתקות מ-2005

גלנט אישר: חוק ביטול ההתנתקות יחול על כל היישובים שפונו בשומרון
יהודה ושמרון צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אחרי חקיקת חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון שעבר במליאת הכנסת, שר הביטחון יואב גלנט הנחה לממש את לשון החוק גם בשא-נור, גנים וכדים - זאת בהמשך לצו הראשוני שהכיל את היישוב חומש.

החלת הצו מגיעה לאחר שיח ממושך שקיים שר הביטחון גלנט עם ראש המועצה האזורית שומרון וגורמי צה״ל.

"לאחר העברת חוק ביטול ההתנתקות בכנסת ובתום עבודת המטה שבוצעה, הצלחנו להשלים את המהלך ההיסטורי. האחיזה היהודית ביהודה ושומרון מבטיחה ביטחון, החלת חוק ביטול ההתנתקות תביא להתפתחות ההתיישבות ותקנה ביטחון לתושבי האזור", אמר גלנט.

״אני מודה לחברי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על הדחיפה והמחויבות לנושא. כשם שפעלתי בכל תפקידיי בממשלות ישראל - אמשיך לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון, לחזק את מרכיבי הביטחון ואת ביטחון האזרחים - בצירים וביישובים״.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: ״זהו רגע היסטורי של תיקון היסטורי - נחוץ ערכית וביטחונית מהמעלה הראשונה למדינת ישראל, בודאי אחרי ה-7.10. מדינת ישראל תיקנה היום באופן ממלכתי ורשמי את העוול והאיוולת של הגירוש מצפון השומרון״. 

״אני מברך את את שר הבטחון יואב גלנט על ההחלטה הראויה והערכית למדינת ישראל ואת אלוף הפיקוד יהודה פוקס שזכה לחתום על התיקון החשוב הזה״.

״יחד, בשם כל עם ישראל, נאבקנו לתקן את הפצע הלאומי העמוק של גירוש תושבי צפון השומרון. הגירוש היה איוולת ואחרי טבח ה-7 באוקטובר, כולם מבינים את זה עוד יותר. הכנסת חוקקה את החוק למחיקת החרפה הזו, חוק הגירוש הטמא הזה, מספר החוקים של מדינת ישראל. החוק הוחל בתחילה בחתימת צו האלוף על חומש וכעת הוחל על כל שאר הישובים. אין דבר נכון יותר, גם ברמה הערכית כי זו הארץ שלנו ולא ייתכן שיהיה בספר החוקים חוק שאוסר על יהודים להיות בארץ ישראל ובוודאי ברמה האסטרטגית אחרי ה 7 באוקטובר - ברור לכולם שהיכן שיש התיישבות יש בטחון, היכן שאין התיישבות יש טרור״, מסר. 

עוד מסר: "הגענו לרגע מרגש זה בזכות עבודתם הקשה ומסירותם של רבים: אנשי ארגון 'חומש תחילה' וישיבת חומש, ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ לשעבר אריה אלדד, השרה אורית סטרוק, ח"כ לימור סון הר מלך, צבי סוכות. כולנו עמדנו יחד, כתף אל כתף, לאורך שנים של מאבק עיקש". 

״ביטול חוק ההתנתקות בצורה מלאה הוא צעד ראשון בדרך לתיקון המלא. אני מברך את שר הבטחון יואב גלנט, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שר האוצר בצלאל סמוטריץ, את השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר, את מזכיר הממשלה יוסיף פוקס ואת כל חברי הממשלה על ההחלטה הציונית והנכונה הזו״, הוסיף דגן. 

יואב גלנט יוסי דגן השומרון תוכנית ההתנתקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד