י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
בלתי נתפס

טרגדיה נוראה: אם לארבעה נפטרה בפתאומיות מדלקת ריאות קשה

בלתי נתפס: הגב' אסתר סלמן נפטרה בגיל 42, לאחר שלושה ימי אשפוז • האלמן הטרי נאלץ לעבור עם ילדיו ולהתגורר אצל אמו שביתה שוכן בשכונה ערבית ברמלה • מצילים את ארבעת היתומים!

טרגדיה נוראה: אם לארבעה נפטרה בפתאומיות מדלקת ריאות קשה
גב' סלמן ע"ה צילום: באדיבות המצלם

זעקה גדולה ומרה נשמעת מביתה של משפחת סלמן ברמלה, לאחר פטירתה של האם הצעירה הגב' אסתר סלמן ע"ה, שהשיבה נשמתה ליוצרה בפתע פתאום, לאחר דלקת ריאות קצרה וחריפה, והיא בת 42. 

בבית נותרו ארבעה יתומים בודדים בעולם, נהוראי בן ה-15, שירה בת ה-12, אבישג בת השש ונעה בת השנתיים שמאז נולדה ועד כה היתה תמיד יחד עם אמה ומעולם לא יצאה למסגרת לימודית או טיפולית. מאז התייתמה מאמה, היא כל הזמן מחפשת אותה וממאנת להשלים עם חסרונה.

מצילים את ארבעת היתומים>>>

האב, הרב אורן שיחי', קובע עיתים לתורה ומתפרנס בדוחק מהובלות. מאז נפטרה רעייתו הוא לא יוצא לעבודה, בגלל הצורך לשהות עם ילדיו ובעיקר עם נעה הקטנה שלא מוכנה לעזוב אותו אפילו לרגע אחד. 

הם שניהם בעלי תשובה – היחידים בכל משפחתם. הוריה של אסתר נפטרו זה מכבר. המשמעות היא שלר' אורן אין שום מקום אליו הוא יכול לשלוח את הילדים לכמה שעות, כדי שיוכל לצאת לעבוד ולהתפרנס קצת. 

מאז פטירת אשתו הוא מתגורר עם הילדים בבית הסבתא, אבל מדובר בפתרון זמני בלבד שכן הסבתא אינה דתיה ומתגוררת בשכונה ערבית, בה יש רק שלוש משפחות יהודיות. מטבע הדברים הם יצטרכו למצוא מקום מגורים אחר.

בדירתם הקודמת הם חיו בצפיפות רבה, כשבשנים האחרונות ישנו שתי הבנות הקטנות יחד עם ההורים בחדר אחד, בגלל מחסור במקום אחר. 

אסתר ע"ה, היתה עקרת בית למופת. צנועה וחסודה, מסתפקת במועט, גידלה את ילדיה במסירות רבה, על אף התנאים הקשים. 

הפטירה הפתאומית הכתה אותם בהלם כבד, והמשפחה לא מצליחה להתאושש ולאסוף את השברים. האברכים בכולל בו לומד ר' אורן בקביעות עשו מאמץ מיוחד ותרמו כל אחד כמיטב יכולתו. הם אספו סכום של 8,000 שקלים שחסכו מפת לחמם והעניקו לו. אורן התרגש עד דמעות מהעזרה העצומה שהוגשה לו, ולא חשב לרגע שהגיע הזמן להרחיב את מעגל התמיכה ולבקש עזרה מעם ישראל בכללותו. 

כך המשיכה המשפחה לסבול בדומיה ובתנאים לא תנאים, עד שאחת המורות של הבת הלומדת בבית הספר החליטה לעשות מעשה, והחלה לרכז את מאמצי העזרה. היא פנתה לרב השכונה שפנה בדחיפות ל'קופת העיר' על מנת להקים קרן עזרה וסיוע. 

הציבור נקרא לעזור ולסייע. מדובר במקרה חמור במיוחד, של משפחה חסרת כל שחיה בתנאים בלתי אפשריים ובמיקום מסוכן מאוד בגשמיות וברוחניות. חייבים להציל אותם, ולהעביר אותם למקום בטוח יותר בגשמיות וברוחניות. כל יום שהילדים הללו גדלים שם, הם בסכנה נוראה ואין מנוס אלא להתגייס ולהעניק להם עזרה ותמיכה שתאפשר למשפחה להמשיך לצעוד בדרך התורה והמצוות, ולפרוח ברוחניות ובגשמיות כשאיפתה של האם המנוחה ע"ה. 

לב יהודי אינו יכול לעמוד מנגד, בואו נתגייס לעזרתם, ונסייע להם להיחלץ מהמצוקה הנוראה. 

מצילים את ארבעת היתומים>>>

קופת העיר גב' סלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד