י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
המשבר המדיני

שר החוץ כ"ץ מחזיר להתייעצות גם את השגרירה בספרד

שר החוץ כ"ץ הורה להחזיר את השגרירה בספרד להתייעצות - ולזמן את שגרירי אירלנד, ספרד ונורווגיה לשיחת נזיפה, במהלכה יצפו בסרטון החטיפה של התצפיתניות: "החליטו להעניק מדליית זהב למרצחי חמאס, נמחיש להם איזו החלטה מעוותת קיבלו ממשלותיהן", אמר 

שר החוץ כ"ץ מחזיר להתייעצות גם את השגרירה בספרד
ישראל כץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בהמשך להחזרת השגרירים מאירלנד ונורווגיה, שר החוץ ישראל כ"ץ הורה היום (רביעי) להחזיר מיידית גם את השגרירה מספרד להתייעצות בעקבות כוונת ספרד להכיר במדינה פלסטינית.

במקביל, שר החוץ כ"ץ הורה לזמן את השגרירים של ספרד, נורווגיה ואירלנד לנזיפה חמורה - במהלכה יצפו בסרטון החטיפה של התצפיתניות.

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר "ההיסטוריה תזכור שספרד, נורווגיה ואירלנד החליטו להעניק מדליית זהב למרצחי החמאס ששרפו תינוקות. הוריתי לזמן מיידית את השגרירים לשיחות נזיפה - במהלכן הם יצפו בסרטון החטיפה המחריד של חטיפת התצפיתניות כדי להמחיש להם איזו החלטה מעוותת קיבלו ממשלותיהן. ישראל לא תעבור על כך בשתיקה - לצעד שלהן יהיו השלכות חמורות", הבהיר.

מוקדם יותר הורה השר כ"ץ להחזיר מיידית לישראל להתייעצויות את שגרירי ישראל באירלנד ונורבגיה, על רקע החלטת המדינות להודיע על הכרתם במדינה פלסטינית: "אני שולח היום מסר חד וברור - ישראל לא תבליג מול מי שחותרים תחת ריבונותה ומסכנים את ביטחונה".

"אירלנד ונורווגיה מתכוונות לשלוח היום מסר לפלסטינים ולכל העולם: הטרור משתלם. אחרי שארגון הטרור חמאס ביצע את הטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, אחרי שביצע פשעים מחרידים שראה העולם, מדינות אלו בחרו לתת פרס לחמאס ולאיראן ולהכיר במדינה פלסטינית.

הצעד המעוות של מדינות אלו הוא עוול לזכר קורבנות ה-7/10. הוא אף פגיעה במאמצים להשבת 128 החטופות והחטופים - זו רוח גבית לג'יהאדיסטים של החמאס ולאיראן, שמרחיקה את הסיכוי לשלום ומערערת על זכותה של ישראל להגנה עצמית".

עוד אמר: "אני שולח היום מסר חד לאירלנד ונורווגיה: ישראל לא תעבור על כך בשתיקה. הוריתי זה עתה על החזרת שגרירי ישראל מדבלין ואוסלו לישראל להתייעצויות דחופות בירושלים. לצעד הנמהר של שתי המדינות יהיו השלכות חמורות נוספות. במידה וספרד תממש את כוונתה להכיר במדינה פלשתינית יינקט נגדה צעד דומה.

מצעד האיוולת האירי-נורווגי לא מרתיע אותנו, אנו נחושים להשיג את מטרותינו: השבת הבטחון לאזרחינו מיטוט החמאס והשבת החטופים. אין מטרות צודקות מאלו".

ישראל כ"ץ משבר מדיני ספרד נורווגיה אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד