י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
"לפעול לביקור אצל החטופים"

שיתוף פעולה ישראלי-צ'כי במפגש ועדות הבריאות בכנסת

יו״ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-צ’כיה ויו״ר ועדת הבריאות של הכנסת חה״כ יוני משריקי אירח יחד עם שר הבריאות אוריאל בוסו את נציגי ועדת הבריאות של הסנאט הצ'כי

שיתוף פעולה ישראלי-צ'כי במפגש ועדות הבריאות בכנסת
המפגש בין ועדות הבריאות צילום: באדיבות המצלם

בבניין הכנסת נערך היום (רביעי) מפגש מיוחד בין ועדת הבריאות של הכנסת לוועדת הבריאות של הסנאט הצ'כי. את מערכת הבריאות הישראלית ייצגו שר הבריאות אוריאל בוסו ויו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי וד״ר אשי שלמון, מנהל אגף בכיר ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות. המשלחת הצ'כית כללה את יו"ר ועדת הבריאות של הסנאט, רומן קראוס ((Roman Kraus, שהגיע יחד עם שלושת סגניו.

הפגישה עמדה בסימן הידידות ההיסטורית בין המדינות והדגישה את שיתוף הפעולה המיוחד בין הפרלמנטים, במיוחד לאור התמיכה האיתנה של צ'כיה בישראל מאז מתקפת הטרור הקשה שפקדה את ישראל באוקטובר האחרון. כזכור, לפני כארבעה חודשים חתמו שרי הבריאות של ישראל וצ'כיה על הסכם בריאות היסטורי שפתח פתח רחב להעמקת שיתופי הפעולה בכל תחומי הבריאות בין המדינות. 

חה״כ יוני מישרקי, יו"ר אגודת הידידות ויו״ר ועדת הבריאות, ציין בפתח הפגישה: "אנו שמחים לארח אתכם כאן בכנסת. הקשר בין מדינותינו הוא עמוק ומיוחד, עוד מימי מלחמת העצמאות כאשר צ'כוסלובקיה סייעה לישראל הצעירה. התמיכה שלכם בנו לאורך השנים, ובפרט מאז הטרגדיה הנוראית שעברנו באוקטובר, מחממת את הלב. עמידתכם לצידנו בזירה הבינלאומית היא בעלת ערך עצום עבורנו".

בהמשך הפגישה סקר בפני המוזמנים את פעילות ועדת הבריאות במשך חודשי המלחמה.

שר הבריאות אוריאל בוסו שיתף את האורחים באתגרים איתם מתמודדת מערכת הבריאות בישראל בחודשים האחרונים: "אין ספק שמתקפת הטרור באוקטובר הציבה בפנינו אתגרים קשים. אנו עמלים יום ולילה כדי לחזק את החוסן הלאומי, לטפל בפצועים ולתת מענה לצרכים שהתעוררו. חיזוק שיתופי הפעולה הבינלאומיים שלנו, כמו זה עם צ'כיה, הוא נדבך חשוב בהתמודדות. אני מבקש להודות לצ'כים על הבעת ההזדהות והתמיכה במדינת ישראל בעת הזו. כך נוהגים ידידי אמת".

במהלך המפגש, דנו חברי שתי הוועדות באתגרים משותפים העומדים בפני מערכות הבריאות בשתי המדינות וחלקו תובנות מהניסיון שנצבר. עלו רעיונות לשיתופי פעולה עתידיים בתחומי מדיניות הבריאות, מחקר ועוד.

יו״ר אגודת הידידות ויו״ר ועדת הבריאות ח"כ משריקי ושר הבריאות בוסו, ביקשו מחברי הוועדה הצ'כית, לפעול מול הצלב האדום לטובת ביקור של החטופים הנמצאים במשך חודשים ארוכים  בשבי חמאס  בעזה, הם קראו לצ'כיה להצטרף למאמצים המדיניים בסוגיה. 

הפגישה הפרלמנטרית החשובה הזו המחישה את עומק היחסים בין ישראל לצ'כיה, שותפה אמיתית הניצבת עם ישראל בעיות משבר. המפגש הדגיש את חשיבות שיתופי הפעולה בתחום הבריאות כמרכיב יסודי בחוסן הלאומי. הקשר הבין-פרלמנטרי יוסיף להתחזק ולשגשג, למען האינטרס המשותף של אזרחי שתי המדינות.

צ'כיה ישראל אוריאל בוסו יוני משריקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד