י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
בערב חג פסח

חקירת הפיגוע בשכונה החרדית הושלמה - כתבי אישום יוגשו נגד המחבלים

משטרת ישראל ושב״כ השלימו את חקירת פיגוע הדריסה המשולב שהתרחש לפני חודש בערב חג הפסח בשכונת רוממה בירושלים. מחר צפוי כתב אישום נגד שני המחבלים שנעצרו בסמוך לזירת הפיגוע

חקירת הפיגוע בשכונה החרדית הושלמה - כתבי אישום יוגשו נגד המחבלים
המחבלים עם הנשק בפיגוע ברוממה צילום: בחדרי חרדים

חקירת פיגוע הדריסה בשכונת רוממה בירושלים הושלמה על ידי המשטרה ושב"כ. עם סיום החקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ, מוקדם יותר השבוע הוגשה נגד המחבלים הצהרת תובע ומעצרם הוארך שוב. מחר צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.

כזכור, בשעות הבוקר בערב חג פסח, שני מחבלים פלסטינים ביצעו פיגוע משולב של דריסה וניסיון ירי בשכונת רוממה בירושלים. המחבלים דרסו ופצעו 3 בני אדם שפונו לקבלת טיפול רפואי, ולאחר מכן יצאו מהרכב וניסו לירות בנשק ללא הצלחה בשל מעצור.

לאחר הפיגוע נמלטו המחבלים מהמקום. ברכב שבו היו המחבלים אותרו גרזן, סכינים, תמרים וספר קוראן. מפכ״ל המשטרה הגיע לזירה וקיים הערכת מצב. 

במהלך הסריקות המשטרתיות שבוצעו ע״י כוחות גדולים מהקרקע ומהאוויר בסיוע מסוק משטרתי, הוכוונו בלשי ימ״ר ירושלים לבניין באזור ובו בתי עסק. שם הבחינו השוטרים בתוך אולם בית עסק, בחשוד המסתתר מאחורי פרגוד וקראו לו לצאת ממקומו. המחבל זוהה על ידי הבלש כשהוא אוחז בסכין מטבח גדולה בידו, ולאחר שהבחין כי הבלש מכוון אליו את נשקו - השליך את הסכין. המחבל הנוסף נתפס במקום, ובחיפוש על גופו השוטרים איתרו סכין נוספת.

הזירה ומעצר המחבלים צילום: דוברות המשטרה

שני המחבלים שנתפסו, נעצרו והועברו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים שנוהלה ביחד עם שב״כ. מהחקירה בימ״ר ירושלים ובשב״כ עולה כי המחבלים תכננו לבצע פיגוע דריסה וירי ולרצוח כמה שיותר יהודים. לצורך כך הצטיידו ברכב עם לוחית זיהוי מזויפת ואחד מהם היה עם כיפה על ראשו, בניסיון ובלבוש שתכליתו להתחזות ליהודים. 

עם הגעתם של המחבלים לשכונת רוממה בירושלים, הבחינו בקבוצת עוברי אורח שהיו ברחוב. הם הגבירו את מהירות הרכב, דרסו אותם בחוזקה, ומיד לאחר מכן איבדו שליטה על הרכב והתנגשו ברכב שחנה בסמוך.

רגעי הפיגוע צילום: זק"א

בשלב זה אחד המחבלים יצא מהרכב וניסה לבצע ירי לעבר האזרחים מנשק מסוג קרלו מאולתר שהיה ברשותו, אולם נתקל במעצור. אז נמלטו החשודים לתוך מבנה, והשליכו את הנשק, שנתפס בתוך זמן קצר ע״י השוטרים בנתיב בריחתם. כאמור בתום מצוד קצר של שוטרי מחוז ירושלים הם נעצרו במבנה כשברשותם סכינים. 

בחקירתם במשטרה ובשב״כ, הצהיר אחד המחבלים כי המחבל השני שהיה עמו תומך בארגון הטרור הרצחני חמאס.

פיגוע דריסה ירושלים פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד