י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
תפנית דרמטית

ציורים רבי עוצמה: האמן היהודי המפורסם עם גלריה רוחנית מהפנטת

איש הרוח והאמנות יוסי ביטון, אשר צבר מונטין כאמן בינלאומי מוכשר ופורץ דרך בתחום האמנות היהודית, עם גלריית ציורים מרהיבה הממחישה כיצד אלמנטים פיזיים מקבלים רובד רוחני באמצעות האמנות • אל תחמיצו

ציורים רבי עוצמה: האמן היהודי המפורסם עם גלריה רוחנית מהפנטת
אמנות יהודית צילום: מגזין משפחה אלחנן קוטלר

בתורה הקדושה  אנו פוגשים את בצלאל – האיש שבחר ה' לבנות את המשכן ואת החפצים הקדושים שבתוכו. נאמר במדרש תנחומא "וכל הבינה בבצלאל הייתה מהנשמה אשר נתן לו, ורוח ה' מלאה אותו חכמה - שהיה חכם בתורה, בבינה - המבין את ההלכה, ובידיעה. - שדעתו הייתה מלאה בתלמוד, ובכל מלאכה לפי משמעותה".

בצלאל היה האמן והאדריכל הארכיטיפי, בעל המלאכה המקומי, יוצר הדברים. הוא היה אדם שהיה לו קריאה, ליצור, בשירות ה'.

כשמתבוננים בציוריו של יוסי נזכרים בבצלאל - חוכמתו, הבנתו וידעו. יש מעט מאוד אמנים שיכולים ליצור יצירות אמנות, המתקשרות בצורה חזקה וברורה את הברית הרוחנית בין העם היהודי לאלוהים. יוסי ביטון הוא אמן כזה.

מגוון יצירות צילום: באדיבות המצלם

סיפורו של יוסי ביטון מתחיל לפני 50 שנה בעיר צפת - מוקד התרבות האמנותית והרוחנית של ישראל. הוא הושפע מכמה מגדולי האמנים של אותה תקופה אך ראה באמנות שלו לא יותר מאשר תחביב. פאסט קדימה מספר שנים לאחר שטייל ​​רבות באירופה, הוא הכיר את אשתו, חזר לישראל והתיישב לעבוד כמהנדס בירושלים. אבל אז חייו עשו פניית פרסה.

מגזין משפחה אלחנן קוטלראמנות רבת עוצמה - יוסי ביטוןצילום: מגזין משפחה אלחנן קוטלר

לאחר שהחליט באופן ספונטני לצייר את הבאבא סאלי ביקר אותו הצדיק בחלום.  זה עורר את יוסי לעזוב את עבודתו ולהיות בעל תשובה וללמוד בישיבה. הוא לקח את הציור ברצינות והשאר כמו שאומרים היסטוריה. לא לקח הרבה זמן עד שיוסי עשה לעצמו שם כאמן בינלאומי מוכשר ופורץ דרך בתחום האמנות היהודית. יצירותיו מציגות סמלים יהודיים, מקומות ואירועים מקראיים מעבר לערך האסתטי שלהם. יוסי מתחבר לציורים בעוצמת נפשו ומשם הוא מעביר את הרוחני אל הבד. בציוריו – אלמנטים פיזיים, זיכרונות ומקומות הופכים לקדושים.

כמו בצלאל, גם יוסי ניחן בכישרון רב. הנשמה שלנו יודעת מה המטרה האמיתית שלנו. אנחנו יכולים להתכחש לה, אבל בסופו של דבר, למתנות שקיבלנו מהבורא יש מטרה - במקרה של יוסי לעורר השראה באנשים ולקשט את קירותיהם בפאר המתאים למשכן.

ליצירות האמנות של יוסי ביטון לחצו כאן>>>

יוסי ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד