י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
אחרי ההתקפלות

גיא פלג על סערת AP: "צעד אלים, אנטי דמוקרטי"

"אני מודה שלא פעם נהניתי להסתלבט על שר התקשורת קרעי, על עילגותו, על הפתטיות שבו, תמיד הוא נראה לי דמות מגוחכת. לא פעם, אני מודה, נהניתי ללעוג לו. לא פעם לעגתי עלינו, על מדינתנו שאלו הם שרינו, אבל רבותיי זו כבר מזמן לא בדיחה סרת טעם"

גיא פלג על סערת AP: "צעד אלים, אנטי דמוקרטי"
גיא פלג צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

משרד התקשורת החרים אתמול (שלישי) ציוד של סוכנות הידיעות AP בטענה שסיכן את ביטחון חיילי צה"ל ושימש את שידורי אלג'זירה. לאחר לחץ גדול של ארה"ב וסערה בעולם ובישראל בעקבות המהלך, שר התקשורת שלמה קרעי חזר בו והחזיר את הציוד לסוכנות. כתב המשפט והפלילים גיא פלג התייחס לכך בפתח התוכנית שלו ברדיו 103FM. 

"אני מודה שלא פעם נהניתי להסתלבט על שר התקשורת קרעי, על עילגותו, על הפתטיות שבו, תמיד הוא נראה לי דמות מגוחכת. לא פעם, אני מודה, נהניתי ללעוג לו. לא פעם לעגתי עלינו, על מדינתנו שאלו הם שרינו, אבל רבותיי זו כבר מזמן לא בדיחה סרת טעם", אמר. 

נועם ריבקין פנטון, פלאש 90שר התקשורת שלמה קרעי במליאת הכנסתצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

לדבריו, "לא פעם, למעשה כמעט מדי יום, בטח בחודשים האחרונים, ביתר שאת בימים האחרונים, אנחנו עוסקים בענייני הסברה, מנתחים טענות שבאות להסביר, איך אנחנו שהותקפנו, שהופתענו, שאזרחנו נטבחו, נרצחו, איך אנחנו שהיישובים שלנו נשרפו, איך הגענו למצב שבחלוף כמה חודשים דעת הקהל כלפינו כה עוינת, שאנחנו נמצאים רגע לפני צווי מעצר כנגד ראש ממשלתנו ושר הביטחון שלנו? איך נקלענו למצב שבהאג שוקלים פעם אחר פעם להאשים את ישראל בעבירות חמורות של רצח עם בין היתר? איך אנחנו בכלל הגענו למצב שאנחנו הקורבנות צריכים להתגונן מפני אישומים שכאלה, מפני תיעוב עולמי, איך הפכנו למדינה מצורעת?".

גיא המשיך ואמר: "ואז כשהפרשנים מנתחים את בעיות ההסברה שלנו בעולם, את היעדר ההסברה, את כישלון ההסברה, שר התקשורת שלנו מבצע צעד שהוא שילוב קודם כל של בורות, היעדר הבנה בסיסית בתקשורת ובריונות. הוא מורה לתפוס ציוד של אחת מסוכנויות הידיעות הגדולות והמשמעותיות בעולם AP והכול כי הם העמידו שירות לשידור גם לאלג'זירה".

"מובן שהצעד האלים הזה, האנטי דמוקרטי הזה, עורר סערה בעולם, הציג את ישראל כמדינה אלימה, הוכיח למי שחיפש עוד הוכחה לכך שישראל אלימה, לא רק אלימה בשדה הקרב. הצעד הזה כמובן זכה לגינוי בכל העולם המערבי, פתח מהדורות חדשות, משפיע וישפיע על דימויה של ישראל כמדינה דמוקרטית וכמובן הביא להתקפלות זריזה ומבישה של קרעי", הוסיף פלג. 

לטענתו, "עוד דוגמה לאיכותם של האנשים שמאיישים את הממשלה שלנו והאחריות היא רק של אחד, הוא הראש, הוא אשם, הוא מינה. אז בענייני סמוטריץ' ובן גביר יהיו שיאמרו 'החרם של המפלגות האחרות קלע את נתניהו לסיטואציה בלתי אפשרית שהוא היה צריך לצרף לממשלה שלו את שרי הימין האלה, הקיצוניים האלה, שהוא עצמו עשה כל שביכולתו כדי להרחיק עצמו מהם רגע לפני הבחירות', אבל מה על קרעי? מה על פעיל הליכוד, מי שהיה חבר כנסת בליכוד, שאותו ובמיוחד אותו ורק אותו, שם נתניהו בתפקיד, שבעבור נתניהו - הוא אחד התפקידים הכי חשובים? מי אשם בבחירה של האיש הזה, שהתנהגותו אווילית, אין מילה אחרת, לתפקיד הזה, מי אחראי לנזק שקרעי גרם וגורם למדינת ישראל?".

גיא פלג AP רדיו 103FM משרד התקשורת החרמת ציוד שלמה קרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד