י' סיון התשפ"ד
16.06.2024

לקראת ל"ג בעומר: מומחי כללית מגישים כללי זהירות מאש

רגע לפני המדורות לכבודו של התנא רבי שמעון בר יוחאי, כללית קוראת לחוגגים להקפיד על כללי הבטיחות • ד"ר רון ברנט מנהל המחלקה לרפואה דחופה בבית חולים שניידר מקבוצת כללית מעניק המלצות לשהות בטוחה סביב המדורה • ל"ג שמח ובטוח!

לקראת ל"ג בעומר: מומחי כללית מגישים כללי זהירות מאש
אילוסטרציה צילום: freepik

רגע לפני שנעמוד כולנו ליד המדורות, חשוב לזכור כי בכל הנוגע לסכנות, אסור לנו לסמוך על הנס. כדי שהחג יעבור בבטיחות ובבריאות, מסבירים מומחי בריאות הילד בבית חולים שניידר מקבוצת כללית על הסכנות האורבות בהתעסקות עם אש ומעניקים להורים מספר כללי זהירות חשובים להתנהלות בטוחה במהלך השהות מול המדורה.

ד"ר רון ברנט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית, ממליץ בראש ובראשונה כי לצד הילדים החוגגים סביב המדורה, יהיו נוכחים גם הורים להשגיח על האש והסכנות ממנה.

בנוסף, בעת איסוף הקרשים חשוב שלא לאסוף קרשים שבהם מתכות ומסמרים, העלולים לגרום לחתכים ופציעות. וכן מומלץ להימנע מחיפוש קרשים בשדות פתוחים מחשש להכשת נחש.

את המדורה כדאי להקים בשטח נקי מקוצים ומעשבים ובמרחק ממבנים, ולהימנע מהעמדת הקרשים לגובה בכדי שלא יפלו ויגרמו להתלקחות. כמו כן, מומלץ לנעול נעליים גבוהות ובגדים ארוכים להגנה מפני עקיצות זוחלים ושרצים הנמשכים אל חום המדורה.

עוד מסביר מנהל המחלקה לרפואה דחופה בשניידר כי חובה להרחיק חומרים דליקים מהמדורה ואסור בתכלית להשליך למדורה הבוערת חומרים דליקים כגון מיכל תרסיס או חזיזים העלולים להתפוצץ ולפגוע בסובבים. חשוב להחזיק בקרבת המדורה שני דליי מים לפחות במקרה של התפשטות שריפה.

במקרה של כוויה חלילה, יש להניח את האזור הפגוע מתחת למים קרים במשך עשרים דקות על מנת להקטין את עומק הכוויה ולהקל על הכאבים. אין לנסות להוריד את הבגד מאזור הכוויה ויש לכסות את האזור הפגוע בבד נקי. במקרים של פגיעה מהאש באזור נרחב, באזור הפנים או הגפיים יש להחיש את הנפגע לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

ד"ר יוסף גלושטיין מומחה ברפואת ילדים ומנהל המרכז לבריאות הילד של כללית בקרית שמונה מוסיף עוד מספר כללי בטיחות חשובים: אין להבעיר את המדורה בסמיכות לחוטי חשמל ומכלי גז או דלק.

בעת השהות מסביב למדורה, חובה לעמוד במרחק של מטר אחד לפחות מהמדורה וככל שהמדורה גבוהה יותר, כדאי להקפיד מרחק גדול יותר.

חשוב לזכור כי עבור ילדים חולי אסטמה, יום ל"ג בעומר מהווה טריגר מסוכן. העשן שיוצא מן המדורות עלול לגרום לנזק משמעותי בריאות ועל כן מומלץ לכל הרגישים ולחולי האסטמה להסתגר בבתים ולהגיף היטב את החלונות על מנת למנוע שאיפת עשן.

ל"ג בעומר כללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד