ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
סערת המכינה בעלי

המשגיח הליטאי נגד בוגי יעלון: "חצוף ועז פנים. מידות מושחתות"

התייחסות נדירה נגד הרמטכ"ל לשעבר יעלון שהתבטא נגד המכינות הצבאיות. המשגיח הגרי"פ גולדווסר תקפו בחריפות: "מאיפה החוצפה שלך לדבר נגד מכינת עלי שנהרגו שם 19 חיילים? איך נהיית כל כך טיפש?" • צפו בדבריו הנוקבים

המשגיח הליטאי נגד בוגי יעלון: "חצוף ועז פנים. מידות מושחתות"
המשגיח הרב גולדווסר ובוגי יעלון צילום: קובי הר צבי ופלאש 90

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון עורר סערה לאחר שאמר כי יש לסגור את מכינת עלי שאיבדה מאז פרוץ המלחמה כ-19 מבוגריה. יעלון אמר: "אני לא מטיל דופי בכל חובשי הכיפה, אבל את מכינת עלי הייתי סוגר היום. היא אנטי ממלכתית". 

בימין מיהרו לתקוף את יעלון בתגובה לדברים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר בתגובה לדברי יעלון: "בוגי יעלון, אהוד ברק ושאר חבריהם שבויי הקונספציה השתגעו לגמרי, שנאתם העבירה אותם על דעתם".

מי שעוד תוקף את יעלון בחריפות רבה הוא המשגיח הליטאי הגאון הצדיק רבי יצחק פנחס גולדווסר משגיח ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה. 

בתיעוד וידאו שמפרסם העיתונאי אבי רבינא הוא מביא את ההתייחסות הנדירה מתוך עולם הישיבות הליטאי נגד בוגי יעלון וסנגוריה על המכינות הצבאיות.

המשגיח הרב גולדווסר תוקף את יעלון צילום: אבי רבינא

הרב גולדווסר התבטא בשיחה שמסר השבוע בישיבת 'קרית מלאכי' שם כינה את בוגי כ"חצוף ועז פנים". בדבריו אמר: "כל כך הרבה הרוגים, פצועים אנשים מגורשים מבתיהם, המצב הולך ומחמיר, כל העולם נגדנו, הטומאה שטמאו את הארץ בשנים האחרונות בפרט השמאלנים הארורים האלה לא היה לעולם דבר כזה, דיבורים כאלה מנובלים, טיפשיים, אחד היה רמטכ"ל יעלון שאמר שצריך לסגור את כל המכינות הצבאיות והדתיות. למה? כי הם לא נלחמים בתור אזרחי מדינת ישראל, הם נלחמים כי התורה מצווה אותם, אדם צריך להילחם כי הוא ממלכתי". 

"ילד בגן לא מדבר ככה, איך מדברים ככה? תשתוק מושחת! רק בגן מדברים שטויות כאלה כמו של בוגי. מאיפה החוצפה שלך לדבר נגד המכינה הצבאית בעלי שנהרגו שם 19 חיילים בוגרים נהרגו? איך אתה מדבר? תשתוק גם אם אתה חושב ככה ועוד שמתו מוכן לפניו?", אמר המשגיח. 

משה בוגי יעלון הרב יצחק פנחס גולדווסר אבי רבינא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד