ט' סיון התשפ"ד
15.06.2024
מאז הכניסה לרפיח

בבתי החולים מדווחים על עלייה חדה במספר הפצועים מעזה

מאז הכניסה לרפיח וחזרת צה"ל ללחימה עצימה במרכז הרצועה ובצפונה - בבתי החולים מדווחים על עלייה חדה במספר הפצועים שפונו אליהם בשבועות האחרונים

בבתי החולים מדווחים על עלייה חדה במספר הפצועים מעזה
פינוי פצועים בעזה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם הבוקר (רביעי) כי לוחם מגדוד 222 בחטיבת כרמלי (2) נפצע אתמול קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה.

מאז הכניסה לרפיח וחזרת צה"ל ללחימה עצימה במרכז הרצועה ובצפונה – בבתי החולים מדווחים על עלייה חדה במספר הפצועים שפונו אליהם בשבועות האחרונים. בתי החולים הגדולים קלטו קרוב למאה לוחמים שפונו מהרצועה מאז הפלישה לרפיח, כך דיווח אדיר ינקו באתר Ynet.

רוב החיילים מועברים לבתי החולים הגדולים במרכז ובירושלים. על פי נתוני דובר צה"ל, מתחילת המלחמה נפצעו 3,543 חיילים, מתוכם 546 במצב קשה והיתר במצב בינוני וקל. מכניסת צה"ל לרצועה נפצעו 1,752 חיילים, 349 מהם במצב קשה. יש להדגיש כי 714 חיילים נפצעו כתוצאה מתאונות מבצעיות.

"מהרגע שהלחימה חזרה לעצימות יותר גבוהה אז באופן פרופורציונלי עלו מספר המסוקים שנוחתים אצלנו ממסוק בשבוע למסוק אחד או שניים ביום", אמר ל-Ynet ד"ר יורם קליין, מנהל היחידה לטראומה וכירורגיה קריטית במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "מבחינת הפצועים מדובר על אותן פציעות, כאשר הרוב המכריע זה פגיעות מירי נ"ט או מטענים. מאז חזרת התמרון אני לא זוכר שראיתי פצועים מירי, אבל חד-משמעית אנחנו רואים את העצימות בהגעת הפצועים. הפציעות הן לא בהכרח יותר קשות בסבב הנוכחי ואין שום הבדל לעומת התמרונים האחרונים".

עזה רפיח בית חולים שיבא תל השומר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד