י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
לחץ על חמאס

"האש לא הפסיקה כל הלילה": צה"ל מתקדם לעומק רפיח

כוחות צה"ל נמצאים בפאתי המחנה יבנא שבמרכז העיר רפיח ובמקום מתנהלת לחימה עזה. "האש הישראלית לא הפסיקה כל הלילה", סיפר אחד התושבים לסוכנות הידיעות רויטרס

"האש לא הפסיקה כל הלילה": צה"ל מתקדם לעומק רפיח
פעילות הכוחות ברפיח צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל התקדמו בשעות האחרונות בדרום רצועת עזה, וכעת נמצאים בפאתי המחנה יבנא שבעומק העיר רפיח. לפי הדיווח ברויטרס, הכוחות עדיין לא נכנסו פנימה אל המחוז המרכזי, מאחר שהלחימה עדיין אינטנסיבית.

לאור הפינוי של כמיליון עזתים מרפיח, כפי שהוצג ליועץ לביטחון לאומי סאליבן בביקורו בישראל, הדאגה האמריקאית בעניין הכניסה לעיר צומצמה משמעותית. לפני שבועיים עצר הנשיא, ג'ו ביידן, משלוח גדול של פצצות לחיל האוויר עקב המחלוקת על רפיח. כעת, נראה כי האמריקאים כבר פחות נסערים.

ברויטרס צוין כי תושבים ומחבלים אמרו שהטנקים של צה"ל תפסו עמדות חדשות ומערביות יותר לאורך גדר הגבול הדרומית עם מצרים. בנוסף דווח כי ההפצצות הלילה באזור היו "מהאינטנסיביות ביותר" מאז תחילת המתקפה שם.

אחד מתושבי רפיח סיפר לרויטרס כי "האש הישראלית של רחפנים, מסוקים, מטוסים וטנקים לא הפסיקה כל הלילה. הטנקים התקדמו בצורה מוגבלת לדרום-מזרח, תחת אש כבדה שלא הפסיקה לרגע".

בתוך כך, מצה"ל נמסר כי  לוחמי צק"ח 401 פועלים במרחב רפיח למול יעדי טרור, לצד התקדמות על ציר פילדלפי בעזרתו ניהלו את הלחימה בימים האחרונים.

לפני שעות בודדות לוחמי החטיבה איתרו והשמידו אתרי שיגור טעונים ומוכנים לירי אל עבר שטח ישראל עם מספר קנים. 

אתרי השיגורי ממוקמים במזרח רפיח על ציר פילדלפי סמוך לגבול. כלל המשגרים הושמדו.

רפיח עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד