כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לחוצים מהסקרים? ב'דגל התורה' משדרים רוגע

מני גירא מנסה להבין את חוסר הלחץ ב'דגל', שלא דרשה הסכם רוטציה ואינה חוששת על מקומו של ח"כ יעקב אשר • טור

לחוצים מהסקרים? ב'דגל התורה' משדרים רוגע

הסקרים האחרונים אוששו את הדאגה שעלתה מניתוח המספרים אשר במאגר 'יהדות התורה' – הסיכוי למנדט שביעי לכאורה קלוש.

כמה חודשים התבשמו במפלגה – מניחוחן המשכר וכנראה גם המשקר של הסקרים אשר הפציעו פעם אחר פעם כשהספרה 8 מוצבת לצד שמה של מפלגת יהדות התורה.

עם הקמת מפלגתו של ישי, החלו להישמע הקולות מהשטח – אם זה מרמור החרדים המכונים "העובדים", או מכיוון החרדים המכונים "הפלג הירושלמי", או של מחשבי המספרים והסטטיסטיקות, או של אלו אשר אכן החיבור הסרוג של ישי ועצם דרכו העצמאית מחוץ למסגרת החרדית המוכרת – קורצת להם.

מקולות אלו עלתה התמונה העגומה, כי בעוד השמיני אולי מתגורר באספמיה, יש בכלל לדאוג עבור מקום השביעי, הלוא הוא ח"כ יעקב אשר, הצלע השלישית ב'דגל' מול המרובע החסידי של 'אגודה'.

בסיעת 'דגל' – מי שהכי אמורה לדאוג מתוצאה של שישה מנדטים - הגיעו דווקא קולות הרגעה. הם אפילו לא נלחצו כשהזכרנו להם שלא נחתם הסכם רוטציה כמיטב המסורת בין השישי לשביעי. אפילו את השמועות על רוטציה פנימית מקלב – אשר הם הכחישו בכל פה. עד כדי כך רגועים.

ניסינו להבין מהו סוד הרגיעה של גפני שהוא אמנם אופטימיסט חסר תקנה, אך יחד עם זאת ריאליסט אשר תרגילי חשבון והכרת קבוצות הכוח במגזר נהירים לו. איך זה שמה שמדאיג את המצביעים, לא מדאיג אותו.

מתברר שב'דגל' בונים ומפתחים ציפיות ממאגר הכוח של המועמד השמיני הרב אליעזר סורוצקין שכידוע עומד בראש מערך פעילים מסועף של 'לב לאחים'.

מידי ערב יוצאים ראשי דגל אל הערים, שם בפני "הפעילים של אזי" – הם מציבים יעדים בכל עיר להכפלת הכוח של יהדות התורה. ומאמינים שהמניע האישי שיש לצעירים שרואים ברב סורוצקין דמות אבהית ואהובה לעבוד בשטח, עשוי להביא לסגירת הפער שבגריעת קולות המחרימים השונים.

יחד עם זאת בדגל גם סבורים כי מה-שהיה-הוא-שיהיה, ובסופו של דבר רוב מכריע של הציבור, גם אלו המשתייכים למחנה 'הפלס' יצביע עבור 'יהדות התורה'. הפגיעה המשמעותית בכל רובד החיים של חרדי בישראל בשנתיים האחרונות, תוציא אותו ביום פקודה לתת את קולו לאלו אשר נאבקו עבורו.

חוזה על שכירת מבנה המטה המרכזי נסגר היום – ומחרתיים צפוי המטה להתחיל לפעול. בינתיים עובדים ביהדות התורה על מיפוי. שתי חברות חיצוניות נשכרו לעבודת הטלמרקטינג. ואם אתם בוחרי יהדות התורה ולא קיבלתם טלפון עם שאלות כלליות בנוגע לתעודת זהות מיקום הצבעה וכו', אז תתכוננו. הטלפון בדרך.

טורו של מני גירא מתפרסם גם באתר 'קול חי'
יהדות התורה קמפיין סקרים יעקב אשר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד