י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
דרישה להסרת חסינותה

השרה תקפה את הח"כים הערבים: "טרוריסטים בעניבה"

במפלגת רע"מ דורשים מהיועמ"שית להסיר את חסינותה של השרה אורית סטרוק ולהעמידה לדין בגין הסתה נגדם

השרה תקפה את הח"כים הערבים: "טרוריסטים בעניבה"
ח"כ וליד אלהואשלה צילום: ערוץ כנסת

שרת ההתיישבות אורית סטרוק מעוררת סערה, לאחר שתקפה בנאום חריף במליאה את חברי הכנסת הערביים ובפרט את אלה מסיעת רע"מ שהיו חברים בממשלת בנט-לפיד. 

"שיא החרפה היה שממשלה בישראל נשענה על 61 אצבעות שחלק מהן היו אצבעות של תומכי טרור והיום כולם יודעים את זה", אמרה השרה והוסיפה, "קוראת לכל המפלגות הציונות גם אלה שלבושתן ולחרפתן היו שותפות לממשלה עם רע"מ, להצהיר, לא עוד תוקם ממשלה בישראל עם המפלגה שהיא לא זאב בעור של כבש, היא חיית טרף איומה בעור של כבש. היא טרוריסטים בעניבה ובחליפה עם חיוך מתקתק". סיכמה השרה

בעקבות כך פנה ח"כ ואליד אלהואשלה מ'רע"מ' ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בבקשה שתפתח בהליכים להסרת חסינותה של השרה אורית סטרוק בחשד לביצוע עבירת הסתה נגד חברי סיעת רע"מ, אותם כינתה במהלך דיון היום בכנסת "טרוריסטים בעניבה ובחליפה עם חיוך מתקתק".

להלן נוסח המכתב המלא: 

לכבוד
עו"ד גלי בהרב מיארה 
היועצת המשפטית לממשלה

שלום רב,

הנדון: הסרת חסינותה של השרה אורית סטרוק

במהלך ישיבת מליאת הכנסת היום, יום רביעי ה-22.5.24, קראה שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, ח"כ אורית סטרוק לחברי מפלגת רע"מ ואני ביניהם: "טרוריסטים בעניבה ובחליפה עם חיוך מתקתק". 

מדובר באמירה שחורגת מגבולות חופש הביטוי ושמהווה הסתה מסוכנת נגדי ונגד כל חברי סיעת רע"מ.  

בחודשים האחרונים מאז ה-7 באוקטובר חל זינוק חד בפתיחת התיקים הפליליים בגין עבירת ההסתה, כששלל התבטאויות, בעיקר ברשתות, מנוטרות והאחראים להן נעצרים, עומדים בפני כתבי אישום ומועמדים לדין. 

האמירה של השרה סטרוק, מהווה הסתה מהסוג המסוכן ביותר שכן היא מכוונת באופן ישיר כלפי חברי הכנסת של סיעת רע"מ - הופכת בעיני רבים משומעיה כל אחד מאיתנו לטרוריסט, ללא בדל של ביסוס להאשמתה. 

כפי שפעלת על מנת להיאבק בהסתה והפצת השקרים ברשת, כך אבקשך לפעול כנגד הסתה מסוכנת כשהיא מגיעה מכיוונה של אשת ציבור בעלת מעמד והשפעה על סובביה. 

אני פונה אלייך בבקשה לבחון הגשת בקשה להסרת חסינותה של השרה אורית סטרוק ולהגשתו נגדה של כתב אישום בגין הסתה.

פעולתך בנושא נחוצה, שכן כל עוד המילים החמורות של השרה סטרוק יעברו ללא תגובה משפטית, יהיה זה סימן בעיני אוהדיה שהדברים שאמרה ראויים הם והתרת דמנו, חברי סיעת רע"מ.

 

רע"מ אורית סטרוק הסרת חסינות גלי בהרב מיארה הסתה ואליד אלהואשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד