י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
מכונת שנאה

לפיד השתולל במליאה: "50 שנה ההתנחלויות גונבות" | סמוטריץ' מגיב לו

"50 שנה ההתנחלויות גונבות את הכסף מהפריפריה - והליכוד שותק" - ח"כ יאיר לפיד צווח במליאה | סמוטריץ': "לסחורת השנאה והפילוג - אין קונים"

לפיד השתולל במליאה: "50 שנה ההתנחלויות גונבות" | סמוטריץ' מגיב לו
יאיר לפיד / בצלאל סמוטריץ' צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת / חיים גולדברג, פלאש 90

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד עלה היום (רביעי) לדוכן הנואמים במליאת הכנסת וצווח בגרון ניחר: "היום אתם גונבים כסף משדרות, גונבים מנתיבות, גונבים מאופקים, גונבים מקרית שמונה. זה מה שאתם עושים כל השנים. 50 שנה ההתנחלויות גונבות את הכסף של הפריפריה והליכוד שותק".

"למה הליכוד שותק על זה שגונבים להם את הכסף?", המשיך לפיד וצעק, "אתם רוצים לחלק כסף אחד לשני? זה הדבר היחיד שעשיתם מהרגע שהגעתם לכנסת הזאת. תמשיכו לחלק כסף אחד לשני, אבל לפחות אל תמציאו גיאוגרפיה שאיננה קיימת, שלא לדבר על זה שבכל העולם יקרה מה שאת רוצה שיקרה. אני יודע מה את רוצה שיקרה, חברת הכנסת הר מלך, את רוצה שכל העולם יקום מחר בבוקר ויגיד: ישראל מספחת את קרית ארבע ומספחת את חברון. זה חלומך הגדול. זה יהרוס סופית את היחסים הבין-לאומיים שלנו ביום שבו הם מתפרקים גם ככה, כי בסוף אתם מרמים, אתם  משקרים".

ח"כ יאיר לפיד במתקפה נגד ההתנחלויות צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת

עוד אמר לפיד שידוע כאתאיסט: "אתם חושבים שזה לשם שמים. לי יש אמונה הרבה יותר גדולה בבורא עולם ואני חושב שהוא לא מוכן שישקרו בשבילו וכשהוא ברא את המקום הזה הוא שם את קריית ארבע וחברון ביהודה ושומרון ולא בנגב. אל תמציאו מפות שאינן במדינת ישראל". 

לבסוף, אושרה בקריאה טרומית וברוב של 52 תומכים מול 37 מתנגדים, הצעת החוק של ח"כ לימור סון הר מלך מ'עוצמה יהודית' להחלת חוק הרשות לפיתוח הנגב גם על יישובי דרום הר חברון וקריית ארבע.

סמוטרי'ץ: "לסחורת השנאה והפילוג - אין קונים"

יו"ר 'הציונות הדתית' שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לדברי הבלע של לפיד שאמר: ״50 שנה ההתנחלויות גונבות את הכספים של הפריפריה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מגיב ליאיר לפיד צילום: לשכת השר

"יאיר תבין, לסחורת השנאה והפילוג והמחלוקת שאתה מנסה למכור, אין קונים. לפרקטיקה הזאת שמסכסכת אוכלוסיות אחת בשנייה ומנסה לשסות אותן זו בזו אין ביקוש יותר בעם הנפלא שלנו, בוודאי לא אחרי השביעי לאוקטובר", אמר סמוטריץ'.

לדברי השר: "כשאתה אומר שכבר 50 שנה ״המתנחלים גונבים את הכסף לפריפריה״, למי אתה מתכוון? ״למתנחל הזה״ מעותניאל, הגיבור אלחנן קלמנזון שעזב הכל ורץ להציל את התושבים הגיבורים בבארי, לעמישר בן הדוד שלי ״המתנחל מעלי״ שחמישה חודשים נלחם בעזה, אז הוא נפל שם והשאיר אישה וחמישה ילדים, ל-21 בוגרי המכינה בעלי 14 בוגרי המכינה בעצמונה, עשרות המתנחלים מבנימין ושומרון, בקעת הירדן, קדומים וקריית ארבע שלחמו ונפלו אליהם אתה מתכוון?".

"יאיר, אחים אנחנו! תושבי הדרום, הצפון, המרכז, עירוניים, פריפריה מתיישבים ביהודה בשומרון, אחים! כן, אחים שאוהבים יחד, בונים יחד, מתווכחים יחד, נלחמים יחד, נופלים יחד", כך שר האוצר סמוטריץ'.

 

יאיר לפיד מתנחלים התנחלויות הסתה בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד