י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
החרפה ביחסים

ישראל שוקלת לסגור את השגרירות באירלנד

שלושת המדינות שהכירו במדינה פלסטינית משתייכות ל"שמאל השמאלי ביותר בתוך אירופה". נשקלת האפשרות לא להחזיר את השגריר הישראלי

ישראל שוקלת לסגור את השגרירות באירלנד
הפרלמנט באירלנד צילום: באדיבות המצלם

במשרד החוץ בוחנים לסגור את שגרירות ישראל באירלנד לנוכח עמדתה האנטי-ישראלית הבוטה, לאחר שהודיעה יחד עם ספרד ונורבגיה על הכרה במדינת פלסטינית, שתיכנס לתוקף כבר ב-28 במאי. ההודעה גררה התנגדות נחרצת מצד ישראל, כך דיווח איתמר אייכנר באתר ווינט.

במקביל להצעה לסגירת השגרירות, נבחנות הצעות לדחות עד להודעה חדשה את החזרתו של שגריר ישראל בנורבגיה שנקרא להתייעצויות. גורם מדיני אמר לווינט כי לא יתפלא אם גם לנורבגיה לא יחזור שגריר.

גורם מדיני אמר כי שלושת המדינות שהכירו במדינה פלסטינית משתייכות ל"שמאל השמאלי ביותר בתוך אירופה" - וכי על אף הצעד המקומם שמגיע אחרי 7 באוקטובר, ההחלטה שלהן לא צריכה להפתיע יותר מדי. היא לא תקדם את העניין הפלסטיני ולא מאוד תזיק לישראל".

במקביל, נשיא המדינה יצחק הרצוג התראיין הערב בתוכניתו של העיתונאי הבריטי פירס מורגן, ואמר על כך: "אלו צעדים חסרי תוחלת שלא יסייעו לשום התקדמות באזור, והם מוסיפים אתגר על הצורך הבסיסי והמתבקש - לשחרר את החטופים".

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, בתגובה להודעה על הכרתן של המדינות במדינה פלסטינית טוען: "אמנם השלטונות משתנים לאורך הדורות, אך אותן 'דמוקרטיות ליברליות' מזויפות מבקשות להוכיח באופן נחרץ שהווירוס האנטישמי חי וקיים, וממשיך לקנן עמוק בממשלות האיחוד האירופי. במקום לבצע תיקון היסטורי לגירושם, השמדתם ושריפתם של מיליוני יהודים, לאורך ההיסטוריה, מדינות אירופה ממשיכות באותו קו אנטישמי מובהק, ומעניקות פרס לאלו שלפני חודשים מעטים רצחו באכזריות, גברים נשים, הורים אל מול ילדיהם הקטנים ולאחרי כן רצחו ושרפו אותם".

בדבריו הבהיר אלון כי "אין פלסטיני אחד שמסכים לקיום מדינת ישראל ולפתרון שתי המדינות - זה שקר וכזב. מדינות שיכירו במדינה פלסטינית - בהן כעת נורבגיה, אירלנד וספרד - אומרות במפורש שהן רוצות בהשמדת ישראל ורצח העם היהודי כולו. את הפירות הבאושים של מחבלים מתאבדים ואלפי יהודים הרוגים שרקמו לנו הנורבגים באוסלו, הם רוצים לקטוף במתן רוח גבית סופית להשמדת ישראל". 

"ביטול חוק ההתנתקות שעבר היום הוא התגובה המדויקת לתיאטרון הצביעות האנטישמי שאנו רואים היום" אמר אלון וקרא להגיב באופן נחרץ כלפי המדינות שהכירו במדינה פלסטינית: "אני קורא לראש הממשלה נתניהו ושר החוץ ישראל כץ להכריז באופן מידי כי אירלנד היא בשר מבשרה של בריטניה ולעולם לא תזכה לעצמאות, ולהכיר באותה נשימה בעצמאותו המלאה של מחוז קטלוניה כמדינה עצמאית בספרד ולעצמאות בחבל הבאסקי".

 

אירלנד מדינה פלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד