י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
בוחן התקדמות במגעים

שר הביטחון הורה לצה"ל לעכב שליחת צווי גיוס לבני הישיבות

שר הביטחון הורה לצה"ל בימים האחרונים להמתין עם שליחת צווי הגיוס לחרדים בכמה ימים. המטרה: לבחון אם יש התקדמות במגעים הפוליטיים הקשורים בהעברת חוק הגיוס

שר הביטחון הורה לצה"ל לעכב שליחת צווי גיוס לבני הישיבות
לשכת הגיוס צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט הורה לצה"ל בימים האחרונים להמתין עם שליחת צווי הגיוס לחרדים בכמה ימים כדי לבחון אם יש התקדמות במגעים הפוליטיים הקשורים בהעברת חוק הגיוס, כך דווח ב'ישראל היום'.

כזזכור, לפני כחודש בג"ץ הורה להפסיק את הפטור של החרדים מגיוס ולמנוע את הזרמת התקציבים לישיבות. בצבא טוענים כי הם מילאו אחר הוראות בג"ץ וכי צווי הגיוס לבני הישיבות מוכנים לשליחה, אך שר הביטחון מונע את שליחתם.

גורמים המעורבים בתהליך זועמים על גלנט ואומרים: "כל אדם מן היישוב שלא מתגייס נחשב לעריק ויש לזה משמעויות, הוא לא יכול לטוס לחו"ל, הוא עלול להיתקל ברישום פלילי שילווה אותו באזרחות. הציבור החרדי מקבל פריבילגיה שאף אחד לא מקבל. זה לא הוגן. בנוסף, זה כלי שיכול היה לגרום ללחץ להתגייס וחבל שלא משתמשים בכלי הזה כעת".

בסביבתו של שר הביטחון מאשרים שגלנט ביקש להמתין עם שליחת הצווים ומסבירים כי יש רצון לא רק "להצליח לגייס חרדים" אלא "לגייס חרדים בהצלחה".

לטענתם הם לא רוצים לשלוח צווים ולהתחיל מאבק שלא יביא באמת לגיוס חרדים ומבקשים למצות את התהליכים הפוליטיים שאולי ייתנו גב לגיוס חרדים בדרך של שיתוף פעולה, מה שלשיטתם יביא לגיוס אפקטיבי יותר.

 

יואב גלנט גיוס חרדים צה"ל חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד