י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
חומר כימי אסור

רוסיה משתמשת בגז רעיל בשדה הקרב - העור צרב, העיניים דמעו

הרוסים משתמשים בגז בקרות בגבול האוקראיני, בניסיון לאלץ את האוקראינים לנטוש את העמדות, כך אומרים גורמים בקייב ובוושינגטון

רוסיה משתמשת בגז רעיל בשדה הקרב - העור צרב, העיניים דמעו
חומר כימי צילום: Pixabay

חיילים אוקראינים הותקפו על ידי מל"טים רוסיים. המל"טים הטילו פצצות שלא התפוצצו, ואז ריח חזק של כלור מילא את האוויר, הרימונים הוציאו גז רעיל.

החיילים האוקראינים הרגישו את העור שלם צורב, העיניים דמעו והריאות התמלאו בעשן, עם שיעול קשה. החיילים הרטיבו סמרטוטים והניחו אותם על הפנים כשהגז הכבד מילא את האוויר סביבם. אחד החיילים עזב את העמדה כדי להסיח את דעתם של מל"טים רוסיים, ואפשר לחבריו להימלט, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

אולקסי בוז'קו, חובש שבדק את החיילים סמוך לעיר אבדייבקה שבמזרח המדינה, זיהה את הגז כלורופיקין, חומר כימי אסור בשימוש. גורמים רשמיים בארה"ב ואוקראינה, כמו גם חובשים, חיילים וחוקרים בינלאומיים אומרים כי השימוש הרוסי בגזים רעילים בשדה הקרב הולך וגובר.

ארה"ב הכריזה על סנקציות מוקדם יותר החודש נגד חברות וגופים ממשלתיים רוסיים המעורבים במשלוח אספקה ​​של נשק כימי כמו כלורופיקרין. החומר הכימי שמשמש לעתים להדברה, היה בשימוש במהלך מלחמת העולם הראשונה ואסור לשימוש במלחמה על ידי "אמנת נשק כימי", שרוסיה חתומה עליה.

דמיטרי פסקוב דובר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כינה את ההאשמות "חסרי בסיס", ואמר: "רוסיה הייתה ונותרה מחויבת להתחייבויותיה על פי החוק הבינלאומי בתחום זה".

כימיקלים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד