י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
בריאיון בארה"ב

נתניהו בקריאה לקונגרס לפעול נגד האג: "סנקציות? המעט שאפשר לעשות"

ראש הממשלה נתניהו התראיין ל"פוקס ניוז" ואמר בהתייחסו לצווים נגדו ונגד גלנט כי "התובע בא לעשות דמוניזציה למדינה היהודית". על הסנקציות האמריקניות: "שמח שיש מאמץ חזק לפעול נגד כל מי שמעורב בבית הדין"

נתניהו בקריאה לקונגרס לפעול נגד האג: "סנקציות? המעט שאפשר לעשות"
ראש הממשלה נתניהו בלשכתו צילום: לע"מ

ראש הממשלה נתניהו אמר בריאיון ל"פוקס ניוז" בהתייחסו לצווים של בית הדין בהאג נגדו ונגד שר הבטחון גלנט כי "זו שערורייה. התובע בא לעשות דמוניזציה למדינה היהודית - ולדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

עוד הוסיף: "זה גם שקר וגם מסוכן, כי זה יוצר השוואה בין מנהיגי ישראל שנבחרו באופן דמוקרטי לבין עריצי הטרור של חמאס... ביידן אמר בעצמו שזו שערורייה, והדמוקרטים והרפובליקנים התאחדו סביב זה כדי להילחם באבסורד הזה". 

נתניהו הוסיף: "זה בדיוק כמו להוציא צווי מעצר לרוזוולט ולהיטלר, או כמו לבוש ובן לאדן". הוא הוסיף: "אנחנו מכניסים 20 אלף משאיות עם 500 אלף טונות של מזון ותרופות. מחיר המזון בעזה צנח - כי השווקים לא משקרים. אזרחים מקבלים בערך 3,000 קלוריות ליום. זה הכול שטויות", כך לפי "ווינט". 

"אני מאוד שמח שבקונגרס יש עכשיו מאמץ חזק מאוד ודו-מפלגתי להטיל סנקציות על כל מי שמעורב בבית הדין. אני מקווה שהמאמץ ימשיך, ואני בטוח שהוא יצליח. זה המעט שצריך לעשות, ואני מצפה שתהיה לזה השפעה מתמשכת. זה חשוב ואני מאוד שמח לראות שבהרבה מדינות יש מנהיגים שקמו ואמרו שזה אבסורד, ושאנחנו לא יכולים לקבל את זה", אמר.

בהתייחסו לתובע חאן אמר כי "הוא שופך דלק על מדורות האנטישמיות שמשתוללות עלינו בקמפוסים. בגלל שאנשים ברחבי העולם מתייחסים ל-ICC כארגון רציני, ייקח להם זמן לדעת איזו פארסה זו. הוא באמת מצית את האש של שנאת יהודים ברחבי העולם - וזה אף פעם לא מסתיים בשנאת יהודים - זה מתפרץ לכל שאר החברה ואתה רואה את זה היום בקמפוסים של ארצות הברית".

לגבי ההאשמות על "הרעבה מכוונת" אמר: "הכנסנו סיוע לתוך עזה מהיום הראשון, וחמאס גנב אותו. זו הייתה ההוראה שלי מההתחלה, לעמוד בכל חוקי המלחמה. עשינו דברים שאף צבא אחר לא עשה כדי למנוע פגיעה באזרחים".

על "היום שאחרי" אמר: "צריך להיות שם שלטון אזרחי של תושבי עזה עם פיקוח של מדינות ערב. אם יש כאלה שרוצים שנשים שם את הרשות הפלסטינית שעדיין מחנכת ילדים לשנוא את ישראל ועוזרת למחבלים - זו זכותם, אבל זו לא עמדתי". לצד זאת ציין כי לא תהיה התיישבות יהודית בעזה.

בנימין נתניהו בית הדין בהאג פוקס ניוז מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד