י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
חמאס בירך

140 מדינות מכירות במדינה פלסטינית

מדינות רבות מכירות במדינה פלסטינית. עכשיו הצטרפו אליהן ספרד, אירלנד ונורבגיה מה שמאד מכעיס את ישראל. חמאס והרשות הפלסטינית בירכו על המהלך

140 מדינות מכירות במדינה פלסטינית
דגל פלסטין צילום: שאטרסטוק

נורבגיה, ספרד ואירלנד הודיעו אתמול שהן יכירו במדינה פלסטינית, וכך הן מצטרפות ל-140 מדינות שכבר עשו זאת. אך המהלך של שלושת המדינות עורר את זעמה של ישראל, ושר החוץ הורה להחזיר את השגרירים מאותן מדינות.

למרות שהמהלך סמלי, שלושת המדינות שעוינות את ישראל אמרו שהן מקוות שההכרה תביא בסופו של דבר למדינה פלסטינית.

ישנן 140 מדינות המכירות במדינה פלסטינית, רבות מהמדינות - כולל סין, הודו, מלזיה ורוסיה הכירו במדינה פלסטינית בנובמבר 1988, כאשר המועצה הלאומית הפלסטינית הכריזה על מדינה עצמאית פלסטינית.

מקסיקו הייתה המדינה האחרונה שהכירה במדינה פלסטינית, ועשתה זאת ביוני 2023. הכרות נוספות בשנים האחרונות כוללות את שבדיה ב-2014, תאילנד ב-2012 וברזיל ב-2010.

בתגובה להכרה מסרה ארצות הברית שהיא תומכת בהקמת מדינה פלסטינית כחלק מפתרון שתי המדינות, אך יש להכיר במדינה פלסטינית דרך הסכם ולא באופן חד צדדי.

"הנשיא תומך חזק בפתרון שתי המדינות והיה כך לאורך כל הקריירה שלו", אמרה דוברת המועצה לביטחון לאומי, אדריאן ווטסון. "הוא מאמין שמדינה פלסטינית צריכה להיות באמצעות משא ומתן ישיר בין הצדדים, לא באמצעות הכרה חד צדדית".

מדינה פלסטינית ארצות הברית נורווגיה ספרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד