י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
נוגע לכמה דגמים

מחזיקים סוזוקי מהעבודה? ייתכן ותלוש השכר שלכם יתכווץ

הנושא של מערכות ה"מיילד הייבריד" היה בשנים האחרונות בדיונים בבתי משפט מכיוון שיבואנית סוזוקי טענה שהרכב שלה הוא היברידי מבחינת החוק, כלומר מי שיש לו כזה רכב מהעבודה צריך לקבל 500 שקל הטבה

מחזיקים סוזוקי מהעבודה? ייתכן ותלוש השכר שלכם יתכווץ
סוזוקי איגניס - אחד מדגמי סוזוקי הפופולאריים שכבר לא יהיה זכאי להטבת שווי שימוש צילום: סוזוקי

אם קיבלתם מהעבודה מכונית של סוזוקי, ייתכן שבקרוב תגלו שסכום הנטו בתלוש השכר שלכם יתכווץ החל בחודש הבא, כך מודיעה רשות המיסים. הסיבה לשינוי בתלוש השכר היא דיון בבית המשפט העליון אשר נוגע לכמה דגמים של יצרנית הרכב סוזוקי אשר מצוידים בטכנולוגיה להפחתת זיהום שנקראת "מיילד הייבריד".

כאמור, כיום יצרנית הרכב סוזוקי משווקת בישראל כמה וכמה סוגים של מכוניות - וחלקם מצוידים בטכנולוגיה להפחתת זיהום ששמה הוא "מיילד הייבריד". כיום יש בעולם מה שנקרא "מכונית היברידית" ויש מה שנקרא מכונית "מיילד הייבריד" או היברידית קלה.

מכונית היברידית היא מכונית שיש לה מנוע בנזין וגם מנוע חשמלי. המנוע החשמלי מסייע למנוע הבנזין בעבודתו ומניע את גלגלי הרכב, וכך הוא מוריד עומס ממנוע הבנזין ומפחית לו את צריכת הדלק. במכוניות היברידיות מדגמים מסוימים כמו למשל הפריוס של טויוטה, המכונית יכולה לנסוע לפרקי זמן יחסית קצרים בכוחו של המנוע החשמלי בלבד בלי לצרוך דלק.

במכוניות שיש להן מערכת "מיילד הייבריד" לעומת זאת, המערכת לא מניעה את הגלגלים, אלא משמשת לאגירה של אנרגיה שהרכב מייצר. האנרגיה הזאת משמשת לסיוע למערכות החשמליות של הרכב כמו לדוגמה האלטרנטור. 

להגדרה של מכונית מדגם מסוים כהיברידית יש חשיבות גבוהה אם היא מכונית צמודה, כלומר מכונית שמקבלים מהעבודה. למדינת ישראל יש תוכנית שמעודדת מחזיקי רכב צמוד לקחת מכוניות יותר נקיות ובמסגרת התוכנית הזאת מי שלוקח מכונית היברידית מקבל הטבה של 500 שקל בסכום שהוא משלם מדי חודש למדינת ישראל בתלוש השכר אשר מייצג את השימוש ברכב, כלומר מה שנקרא "שווי שימוש". 

עד כה גם מי שלקח סוזוקי מהדגמים שיש להם מערכת "מיילד הייבריד" קיבל את ההטבה הזאת. הנושא של מערכות ה"מיילד הייבריד" היה בשנים האחרונות בדיונים בבתי משפט מכיוון שיבואנית סוזוקי טענה שהרכב שלה הוא היברידי מבחינת החוק, כלומר מי שיש לו כזה רכב מהעבודה צריך לקבל 500 שקל הטבה - ואילו רשות המיסים טענה ההיפך.

כעת כאמור בית המשפט העליון נתן את המילה האחרונה לאחר שדחה עתירה של יבואנית סוזוקי: המערכת של סוזוקי שהיא "מיילד הייבריד" לא מקנה את ההטבה בשווי השימוש. 

רשימת הדגמים שרשות המיסים מפרסמת שעליהם לא תינתן עוד הטבת שווי שימוש כוללת מספר דגמים של סוזוקי שגרסאות שלהם מצוידות בטכנולוגיית "מיילד הייבריד" כולל סוזוקי סוויפט, סוזוקי ויטארה, סוזוקי S CROSS וסוזוקי איגניס.

סוזוקי בית המשפט העליון רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד