י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
בידיעת היו"ר

מאחרים במענה לשאילתות: מזכיר הכנסת נזף במזכיר הממשלה

מזכיר הכנסת דן מרזוק נזף במזכיר הממשלה יוסי פוקס, בטענה שהשרים אינם ממלאים חובותיהם, ובכך פוגעים בפיקוח הפרלמנטרי. מרזוק אף צירף למכתבו רשימה של שרים ששברו שיא בהתחמקויות במתן תשובות לכנסת

מאחרים במענה לשאילתות: מזכיר הכנסת נזף במזכיר הממשלה
הכנסת למען החטופים צילום: נועם מושקוביץ/נתן ווייל, דוברות הכנסת

בידיעתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מזכיר הכנסת דן מרזוק נזף במזכיר הממשלה יוסי פוקס, בטענה שהשרים אינם ממלאים את חובותיהם כלפי הכנסת, ובכך פוגעים בפיקוח הפרלמנטרי, כך פורסם בכאן חדשות.

מרזוק צירף למכתבו רשימה של שרים ששברו שיא בהתחמקויות במתן תשובות לכנסת. בראש הרשימה: שר הביטחון גלנט, באיחור במענה על 75 שאילתות.

המזכיר דורש מהשרים שיעבירו את תשובותיהם לשאלות הכנסת בתוך חודש לכל המאוחר, מבלי לפרט כיצד ינהג יו"ר הכנסת אם לא יעשו כן. לפי תקנון הכנסת, השר גלנט מאחר במענה על 75 שאילתות ישירות ועוד 53 שאילתות רגילות.

כמו כן, שר החינוך יואב קיש מאחר במענה על 57 שאילתות ישירות ועוד 11 רגילות. שרת התחבורה מירי רגב מאחרת במענה על 55 שאילתות ישירות ועוד 11 רגילות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מאחר במענה על 40 שאילתות ישירות ו-16 רגילות.

מתוך המכתב: "מאז פרוץ המלחמה מתקיימים בכנסת דיונים רבים, שמטרתם פיקוח על עבודת הממשלה. פיקוח כאמור אינו יכול להתקיים באופן אפקטיבי ללא מילוי חובותיהם של השרים כלפי הכנסת, אבל דווקא בעת הזאת אנו עדים להפרת חובות אלה באופן הפוגע בעבודת הכנסת. אנו עדים לתופעה, שבמסגרתה שרי הממשלה אינם משיבים לשאילתות של חברי הכנסת בפרק הזמן המתחייב לפי תקנון הכנסת.

בנוסף, חלק ממשרדי הממשלה אינם מעבירים את התייחסויותיהם למסקנות ועדות הכנסת בעקבות דיונים, בניגוד לתקנון המחייב. לכל אלה מתווספים מקרים שבהם נציגי ממשלה אשר מוזמנים לישיבות הועדות אינם מגיעים לדיונים. מצב דברים זה מנוגד אף הוא להוראות התקנון ופוגע קשות בדיוני הועדות, וביכולתן לקבל מידע חיוני.

נבקשך לחדד בפני שרי הממשלה את החובות המוטלות עליהם ועל עובדי משרדם ביחס לכנסת. נבקשך להורות למשרדי הממשלה להעביר למזכירות הכנסת את כל התשובות לשאילתות, ואת ההתייחסויות למסקנות הוועדות, שמועד העברתן חלף ללא דיחוי ולא יאוחר מ-23.06.24".

דן מרזוק מזכיר הכנסת שאילתות אמיר אוחנה יוסי פוקס יואב גלנט פיקוח פרלמנטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד