י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
כבר מחר

הערכה בישראל: בית הדין בהאג יורה על עצירת המלחמה

לפי ההערכות הישראליות בית הדין הבינלאומי בהאג יורה על עצירת המלחמה בעקבות בקשת דרום אפריקה לעשות זאת. זהו התרחיש הגרוע ביותר אליו נערכו בישראל

הערכה בישראל: בית הדין בהאג יורה על עצירת המלחמה
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

בישראל מעריכים כי בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג יורה מחר לישראל על עצירת המלחמה. גורם מדיני אמר ל"ישראל היום" כי "על פי הערכת גורמי המקצוע המשפטיים, ישנה סבירות גבוהה כי בית הדין שיתכנס מחר יכריע בעקבות בקשת דרום אפריקה נגד ישראל ויודיע על הוצאת צווים". 

 התרחישים האפשריים מצידו של בית הדין הם צווים לעצירת הפעולה ברפיח או צווים לעצירת המלחמה כולה. צווים לעצירת המלחמה הם התרחיש החמור ביותר ממנו חששה ישראל. 

בשבוע שעבר המשלחת הישראלית בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ד"ר גיל-עד נועם הציגה את טיעוניה בבית הדין - זאת לאחר דברי התובעת מטעם דרום אפריקה שהציגה טיעונים שקריים רבים בדיון. 

ד"ר נועם טען: "דרום אפריקה מציגה תמונה שהפוכה לגמרי מהעובדות ומהנסיבות. האמת צריכה להיאמר, המילים צריכות לעמוד במשמעותן. לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב, לא הופך את זה לרצח עם. חזרה על שקר לא הופכת לאמת". 

עוד הוסיף: "ישראל במלחמה שהיא לא רצתה ולא התחילה בה. ישראל תחת התקפה והיא צריכה להגן על עצמה ועל אזרחיה. הטבח החל ב-7 באוקטובר עם אלפי אזרחים שנטבחו בצורה ברוטאלית... 250 גברים, נשים וילדים נחטפו לעזה. חמאס המשיך לתקוף את ישראל על-ידי שיגור רקטות למרכזי ערים, הם נשבעו לחזור על הזוועות של 7 באוקטובר שוב ושוב".

בית הדין הבינלאומי בהאג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד