י' סיון התשפ"ד
16.06.2024

המוני בית ישראל עלו לשפוך שיח בציון רבי מאיר בעל הנס בטבריה

לאחר אישור פיקוד העורף: רבבות עמך בית ישראל השתטחו בתפילה ובתחנונים על קברו של רבי מאיר בעל הנס בטבריה | ההכנות הקדחתניות במקום הושלמו ובין היתר הוקצו שטחי חניה נרחבים, הוסדרו מסלולי הגעה ופינוי, הוצבו עמדות סיוע רפואי ומתן מענה ביטחוני הולם לעשרות אלפי המתפללים

המוני בית ישראל עלו לשפוך שיח בציון רבי מאיר בעל הנס בטבריה
הילולת רבי מאיר בעל הנס צילום: שלומי כהן

רבבות עמך בית ישראל עלו החל מיום ג', לפקוד בתפילה ובתנונים ולשפוך את צקון לחשם לפני בורא כל עולמים לישועת הכלל והפרט על ציונו של התנא הקדוש רבי מאיר בעל הנס זיע"א לקראת ההילולא שהתקיימה  בי"ד באייר, בטבריה.

ההכנות לקליטת ההמונים שיעלו לציון התנא רבי מאיר בעל הנס החלו לפני מספר שבועות, עוד בטרם התקבל האישור הסופי מפיקוד העורף לעלייה להר. 

לאחר מכן, בישיבות הכנה שקיימו בכירי המשרד לשירותי דת, ובראשם השר הרב מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד הרב יהודה אבידן, לצד סמנכ"ל המשרד ופרויקטור ההילולה, מר צורי פורת ומנהל אגף בכיר במשרד לשירותי דת יעקב כהן, התקבלו דרישות הבטיחות, ולאחר הערכת מצב של כוחות הביטחון ופיקוד העורף - נקבע כי ניתן להגיע ללא כל חשש ביטחוני לציון הקדוש בטבריה.

המשרד לשירותי דת פעל לכל אורך הכנת ההילולה בשיתוף פעולה מלא עם משטרת טבריה ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, תוך סגירת כל הקצוות עם נציגי מד"א, כיבוי אש והעמותות המפעילות את הציון הקדוש.

בין התוכניות שאושרו בישיבות ההכנה כלולות בין השאר, הקצאת שטחי חניה נרחבים, הסדרת מסלולי הגעה ופינוי, הצבת עמדות סיוע רפואי ומתן מענה ביטחוני הולם.

במהלך ההילולה התקיימה התהלוכה המסורתית מבית הכנסת אבולעפיא לאורך הטיילת עד לציון הקדוש, שם  התקיים המעמד של הדלקת י"ג נרות כמקובל מקדמת דנא.

כמו כן, הופעלו לאורך כל היום שאטלים מחניוני חוף גיא וחוף צמח לשינוע הציבור אל הציון הקדוש.

במקביל, המשרד לשירותי דת הכין מתחם מיוחד שיוקדש למשפחות החטופים והנעדרים. מטרת המתחם היא לתת למשפחות מקום לקיים את המנהג של התפילה לרבי מאיר בעל הנס לישועה ולהחזרת יקיריהם הביתה בשלום.

המתחם מוקם בסמוך למתחם ההילולה הראשי בטבריה, וכלל אוהל תפילה גדול שבו יכלו בני המשפחות להתפלל ולהדליק נרות לעילוי נשמת הנעדרים. כמו כן הוצבו במקום שלטי הסבר על מסורת התפילה לרבי מאיר ועל חשיבות הסולידריות עם משפחות החטופים והנעדרים. 

נציגי משפחות החטופים בירכו על המהלך וציינו שהוא מהווה "מחווה מרגשת של ממשלת ישראל ושל העם כולו", וקראו לציבור הרחב להגיע להילולה, להתפלל במתחם הייעודי ולהביע בכך את תמיכתו במשפחות ואת האמונה כי בקרוב ישובו החטופים לחיק משפחותיהם.

השר לשירותי דת, הרב מיכאל מלכיאלי ציין, כי "תקצוב הילולת התנא רבי מאיר בעל הנס זיע"א, היא בזכות יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי שהשקיע מאמצים ניכרים כדי להביא לאישור תקצוב ההילולה הזאת והילולות נוספות, בממשלה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם משטרת טבריה ובהתאם להנחיות פיקוד העורף ודווקא בגלל שאין השנה את האפשרות, לצערנו, לעלות לציון הרשב"י במירון וקיום ההילולה, בשל המצב הביטחוני - אנו צופים כי רבבות מתפללים ישתתפו בהילולה, וקוראים לציבור להישמע להוראות הסדרנים וכוחות הביטחון".

המשרד לשירותי דת הילולת רבי מאיר בעל הנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד