י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
מהדורת ערב ל"ג בעומר

לייבל'ה חושף: הח"כים הליטאים היו בהלם כשנודע לנתניהו על ראיסי

והשבוע במהדורת לייבל'ה: הרב שהתפעל מהמסוק של נשיא איראן, הפרשן החרדי שתפס תנומה באולפני "ערוץ 13", מה היה אצל נתניהו בזמן שראיסי התרסק אל מותו?, מי הם שהפרו צו אלוף במירון, וגם גפני חוגג באירוסין של אחיו, והמכרזים באלעד ובבני ברק

לייבל'ה חושף: הח"כים הליטאים היו בהלם כשנודע לנתניהו על ראיסי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה כפי שידוע אדם צנוע ושקט ולכן הודיע בצורה חד משמעית להינדל'ה כי הוא מחפש הדלקה בדווקא לא מרכזית. אז אם מישהו מוצא אחת כזאת, לייבל'ה יותר מישמח לקבל פרטים. לייבל'ה גם יחגוג חלאק'ה לבן היניק שהגיע לגיל השלוש סמוך ונראה להילולא דרשב"י, אך בעקבות המצב לא יעלו למירון ויחגגו את ברית הפאות באזור המרכז. 

מה שתפס השבוע את לייבל'ה היה המסוק של ראיסי, נשיא איראן שלא נשאר ממנו כמעט כלום חוץ מטבעת שיעית. לייבל'ה חובב מסוקים, עם פחד גבהים, קיבל על עצמו יותר לא לעלות על מסוק, אבל ישנה חשיפה גדולה: מי היו ליד נתניהו כשנודע לו על מותו של נשיא הרפובליקה האיסלאמית.

לייבל'ה יכול לחשוף כי ההתרסקות של ראיסי והדיווחים השונים תפסו את ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצע ישיבה סגורה עם חברי הכנסת הליטאים מסיעת 'דגל התורה' - שכידוע ישנה אחווה גדולה בין כל החברים בסיעה.

לייבל'ה שמע ממקור בכיר נאמן כי באמצע המפגש, שעסק איך לא בעדכוני המלחמה השוטפת עם הביטחוניסטים הליטאים (ורק בשוליו עלה נושא חוק הגיוס עם פשרת ה-50 אחוז) הוכנס לפתע פתק (לא של מקלב) לנתניהו ובו הדיווח הדרמטי על ההתרסקות השמיימית והמופלאה. על הדרך שמעו חברי הכנסת מכלי ראשון כי העסק גמור וראיסי וכולם מתו עוד לפני שהותר לפרסום ב"יתד נאמן" של דוד שפירא.

אחרי שפסק מה צריך לברך על התרסקות ראיסי, עמד עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין בשיעורו בהתפעלות על הרמז במספר שהיה רשום על המסוק בו נסע נשיא איראן ימ"ש, והשייכות לאסון שמחת תורה. 

הרב זילברשטיין הציג בפני הנוכחים את תמונת המסוק שהתרסק, עם המספר החריג שנשאר גלוי לעיני כל העולם. צפו בווידאו באדיבות 'דברי חמד', 'שיח יצחק' והמסתעף. 

הגר"י זילברשטיין מתפעל מהמסוק צילום: דברי חמד

לייבל'ה, שכל שנה עולה למירון אחרי ל"ג בעומר, ניצל את הזמן לפני ההילולא לעלות לרשב"י. בדיוק כשהגיע לכביש המוביל למירון, נחתה אצלו בוואטספ הודעת דובר צה"ל וצו אלוף על סגירה שתחל בשעה 23:00. לייבל'ה חשב כי חשך עליו עולמו, אך נסע בכל זאת וראה כי הכל פתוח כרגיל. 

לייבל'ה ראה ושמע את ההערכות של גורמי ביטחון והוא יכול לומר בוודאות גמורה שעלייה להר מירון בל"ג בעומר מהווה סכנת נפשות ממשית. מעבר לסכנות הידועות, יש אנשים שמעבר לגבול שכנראה לא רוצים בטובתינו. הציבור החרדי ידוע באחריותו, וישמע להוראות פיקוד העורף. 

בציון במירון ראה לייבל'ה רבים וטובים. ראשית הוא נתקל באיש התקשורת יצחק פלדמן יחד עם העיתונאי אברהם פריינד שהינו תושב מירון, לצד איש העסקים ברוך שטרן שהגיע להודות לר' שימען. השלושה ישבו על ציר ההדלקה של באיאן בגג הציון ונייעסו על כל מה שצריך.

משה ויסברגפלדמן, פריינד וברוך שטרןצילום: משה ויסברג

בהמשך הגיע שלום הכוכב ואמר דברי תורה ברחבה של הציון, לא לפני שבמקום נרשמה מלחמה על החזקת סמאטרפון וקיצונים שספגו צעקות מלייבל'ה. צפו בווידאו של שלום על הפטל של הילולא דרשב"י. 

שלום הכוכב ויצו פלדמן צילום: באדיבות המצלם

ולאחר שהשנה יימנע מלעלות למירון, המשפיע הגאון הצדיק רבי מיילך בידרמן הודה ובירך השבוע את המפכ"ל החרדי ר' שרוליק ורטהיימר עוזרו של השר פרוש על השגת האישורים הסופיים למעמד ההדלקה בליל ל"ג בעומר בבית שמש.

ר' מיילך מברך את המפכ"ל החרדי צילום: באדיבות המצלם

במהלך הדיון בוועדה לבט"ל, תפס לייבל'ה מערוץ הכנסת את הבולדוזר של משרד ירושלים ומורשת יהודה הרשלר, דן עם ראש המטה שימי אלבוים על פרטי המתווה.

צילומסך ערוץ כנסתהרשלר ואלבוים מסתודדיםצילום: צילומסך ערוץ כנסת

התיעוד המנצח של השבוע מגיע ממכשיר הטלפון של מגיש "ערוץ 13" עומר ירדני שתפס בשעת בוקר מוקדמת את הפרשן החרדי הבכיר ישראל כהן תופס תנומה על ספה במשרדי הערוץ, דקות לפני כניסתו לאולפן חדשות הבוקר בו הוא מככב דרך קבע.

ישראל כהן בשנ"צ ב- 5 בבוקר צילום: חדשות 13

את סגן ומ"מ ראש העיר בית שמש איציק אלמליח ראה לייבל'ה בסיור בישיבת 'עטרת שלמה' בראשון לציון כשהוא מלווה בראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין. 

באדיבות המצלםאלמליח בסיור בעטרת שלמהצילום: באדיבות המצלם

אפרופו בית שמש, לייבל'ה ראה את אהרן כהן חבר מועצת העיר ומחזיק תיק מורשת מן המזרח, עם אלון ויינשטיין מפקד משטרת בית שמש, בהכנות להדלקה הגדולה והילולת רשב"י בבית שמש, שם יגיעו גדולי ראשי הישיבות חברי מועצת חכמי התורה ויו"ר שס אריה דרעי למעמד ההדלקה.

באדיבות המצלםההכנות להלדקה בבית שמשצילום: באדיבות המצלם

ועוד בבית שמש. לקראת אירועי ההדלקות הגדולות בעיר נצפה בחברת בית שמש אקספרס ממונה התחבורה בעיר חבר המועצה אברהם פרנקל בפגישה עם ההנהלה.

באדיבות המצלםפרנקל והנהלת האוטובוסיםצילום: באדיבות המצלם

את אייזיק כץ העוזר הפרלמנטרי המוכשר של ח"כ אליהו ברוכי פגש לייבל'ה רגע לפני מושב הקיץ כשנקרא לפגישה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

באדיבות המצלםהעוזר של ברוכי עם נתניהוצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה עוד לא החליט איך ישתחל עם אישור למירון ויצא לבחון בין היתר אופציות ברכבת, כשהוא מאתר שם שני בכירים במכה אחת. סגן השר יעקב טסלר ויו"ר דירקטוריון רכבת ישראל משה שמעוני כשהם נעים על המדרגות הנעות בדרכם לרציפי הנוסעים. מה שנקרא בז'אנר "כאחד האדם".

באדיבות המצלםטסלר ברכבת ישראלצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע גם להילולא של התנא רבי מאיר בעל הנס שם ראה כי יש הילולא בלי אוכל וראה את השרים מלכיאלי ובוסו.

באדיבות המצלםמלכיאלי ובוסו ברבי מאירצילום: באדיבות המצלם

גם יועצי שר הרווחה יעקב מרגי, יוני אוחנה, שלומי גזית ואמיתי ארביב נצפו בהילולא המפוארת של התנא האלוקי שארגן משרד הדתות והשר מיכאל מלכיאלי בקברו בטבריה.

באדיבות המצלםהיועצים של מרגי צילום: באדיבות המצלם

בהילולא נצפו גם ראש עיריית צפת יוסף חיים קקון, ראש העיר טבריה יוסי נבעה, סגן ר"ע טבריה ומ"מ יוסי אוקנין וסגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן.

באדיבות המצלםצביקה, נבעה, קקון ואוקניןצילום: באדיבות המצלם

מנכ"ל משרד הדתות יהודה אבידן נצפה בשיחה צפופה עם ראש עיריית טבריה יוסי נבעה.

באדיבות המצלםאבידן וראש העיר טבריהצילום: באדיבות המצלם

מי שטס השבוע לרומניה הוא ישראל פרוש שנצפה בציון הרבי משטפנשט ביאס שם פותחים טרמינל חדש לטיסות שיגיעו מישראל בקו ישיר מה שיביא המונים גם לציון במקום. 

מוסדות שטפנשטפרוש ביאסצילום: מוסדות שטפנשט

אפרופו אלעד, לאחר אישור התקציב בעירייה, במידה ואתם חפצים לזכות במכרז לשירותי יעוץ אסטרטגי תקשורתי לעיריית אלעד, עדיין לא מאוחר, תמורת 1000 שקל תקבלו את מסמכי המכרז. הגשה עד 3/6. לייבל'ה מאחל בהצלחה.

באדיבות המצלםהמרכז באלעדצילום: באדיבות המצלם

אבל המכרז היותר מעניין שלייבל'ה כבר שוקל להגיש עליו קורות חיים, הוא זה מפקח רישוי בנייה בבני ברק. המעלה הגדולה בתפקיד, שכמעט ואין עבודה, בגלל שבעיר התורה והחסידות, כולם בונים כידוע לפי החוק.

באדיבות המצלםהמכרז בבני ברקצילום: באדיבות המצלם

בכותל המערבי ראה לייבל'ה את איש החסד האגדי של בית חולים תל השומר  נתן צישינסקי נושא תפילה חרישית מול אבני הכותל לרפואת הפצועים והחטופים.

באדיבות המצלםצישנסקי בכותלצילום: באדיבות המצלם

באירוע של 'צוות הצלה' שנערך בסוף שבוע שעבר ראה לייבל'ה את העסקן ואיש חסידות ברסלב דוקי גרינוולד המייסד המיתולוגי של 'הצלה ישראל' יחד עם סגן השר מוישה אבוטבול (הילולות דה מרקר) ואריה קינג מעיריית ירושלים.  

באדיבות המצלםהאירועי של צוות הצלהצילום: באדיבות המצלם

את גדול הזמר ארי היל פגש לייבל'ה במנוחה בערב שבת מיוחדת וסודית בביתר עילית לא לפני שרכש שורת מוצרים בחנות הנוחות יילו.

באדיבות המצלםארי היל נערך לשבת בביתרצילום: באדיבות המצלם

מאחורי הקלעים: יוסף חיים שוואקי נצפה בצילומי קליפ יוקרתי לל"ג בעומר, בהפקתו של דוד חי ובבימויו של שרולי ברונכר, את השיר הלחין וכתב משה וולדר.

יוסף חיים שוואקי בצילומי הקליפ צילום: זאבי רבינוביץ

הזמר נחמן גולדברג נצפה באולפן, בדרך לשורת פרוייקטים מסקרנת. 

יונתן בלוינחמן גולדברג באולפןצילום: יונתן בלוי

לייבל'ה הצטרף השבוע לסיור של שר השיכון גולדקנופף בערד שם ראה את השר בישיבת עבודה עם חברי המועצה חיים ציטרנבוים ויצחק גורדון.

באדיבות המצלםגולדקנופף בישיבת עבודה בערדצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שצעד השבוע במעלה רחוב רבי עקיבא בבני ברק תחת השמש הקופחת, נדהם לראות את מגיש הטלוויזיה ויקיר בחורי הישיבות והימין העיתונאי ינון מגל כשהוא נכנס ביחד עם איש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר למרפאת השיניים "לב שרה" המפורסמת. לייבל'ה כבר חשב שהעיתונאי הגיע בעקבות כאבי שיניים אך הוא הופתע לגלות שהביקור נועד לחזק את המקום ואת יו"ר מרכז הסיוע הרב יעקב נוראני שמביאים בשורה אדירה בהוזלת מחירים ובמקצועיות שאין דומה לה למען משפחות בני תורה. לייבל'ה מצדיע למגל שעזב את הטוויטר בימים כה עמוסים והגיע לחזק את הבני ברקים.

באדיבות המצלםפלינקר, ינון מגל ונוראניצילום: באדיבות המצלם

בהמשך קלט לייבל'ה בזוית העין את הבוס של מכבי רן סער בשיחה עירנית עם לייבי ליברמן מנכ"ל מוקד הרפואי של גור 'יד אחת'. לייבל'ה שמע שבקרוב יובילו מהלך גדול עם החסידות הגדולה בישראל. 

באדיבות המצלםרן סער ולייבי ליברמןצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה חושף כי שבוע לאחר ההילולא הגדולה בקרעסטיר שהתנגש צמוד עם יום הזיכרון והשואה, הגיע השבוע פרקליט הצמרת עורך הדין וטוען הרבני ישראל ענדען יחד עם צוות עורכי דין מהשורה הראשונה להעתיר ולשפוף שיח אצל רבי ישעיה ב"ר משה על הקליינטים הרבים שהצטרפו באחרונה. לייבל'ה לא יכול לחשוף מי עוד נסע עם הפרקליט וצילם, מפאת חיסיון עו"ד לקוח.

באדיבות המצלםהפרקליט מתפלל בבית של ר' ישעיהצילום: באדיבות המצלם

ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין העניק תעודת הוקרה לר' פרי לייבוביץ ור' מענדי חורושוכין בעלי חברת 'מאצ'- קהילות' החברה המתמחה בענף הגיוס לבניית בתי כנסת, על תרומתם הרבה בבניית בתי כנסת בעיר, במקצועיות, שליחות ומסירות.

באדיבות המצלםרובינשטיין מעניק את התעודהצילום: באדיבות המצלם

חבר הבד"ץ מהעדה החרדית הגאון רבי אברהם יצחק אולמן אולמן נצפה השבוע יורד מרכב השרד "סיינה מועצת" של איש התיירות מוישי ליפשיץ בדרכו עם לייבל'ה לברית בבית הגרי"מ שכטר יחד עם נגידי עם מניו יורק שהגיעו למירון טרום ל"ג בעומר.

באדיבות המצלםחבר הבד"ץ והסיינהצילום: באדיבות המצלם

הרב אריה גפני, אחיו של ח"כ משה גפני ואבא של אליהו גפני יו"ר מועצת עמנואל, שהתאלמן לפני שנה וחצי, התארס עם המחנכת הדגולה גב' שושנה וולקן מנהלת סמינר 'שירת ברוריה'. בשמחה הגיעו אדמו"רים ורבנים וח"כ גפני הצטרף לריקוד בשולחן המזרח.

באדיבות המצלםגפני בריקוד באירוסין של אחיו האלמןצילום: באדיבות המצלם

מי שהגיע השבוע לארץ היה העסקן ממנצ'סטר רב מיכאל ברנד שהגיע להתברך אצל גדולי הדור עם בנו בכורו לפני בר המצווה. במהלך ביקורו הגיע להתברך מפי מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש. 

באדיבות המצלםהרב ברנד אצל הגרמ"ה הירשצילום: באדיבות המצלם

בברית לבנו של הקלידן צביקי לוקר שהשלום זכר של הבן נחגג ביארצייט של ר' ישעיה בן ר' משה מקרעסטיר נקרא התינוק בשם: ר' ישעיה בן ר' צבי. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

באדיבות המצלםלוקר בבריתצילום: באדיבות המצלם

בלשכתו של הראשון לציון הגרש"מ עמאר ראה לייבל'ה את יועץ התקשורת אלעזר גורדון שהגיע להתייעצות בענייני השעה.

באדיבות המצלםגורדון והראשון לציון צילום: באדיבות המצלם

שבועות אחרי יום השואה הבחין לייבל'ה בהויז בוחר של הרבי ה'מבשר טוב' מביאלא זצ"ל, משה רוטנברג, מתאבל על הסתלקות רבו על פסי הרכבת של מחנה ההשמדה אושוויץ בפולין. 

באדיבות המצלםרוטנברג מתרפק על פסי הרכבתצילום: באדיבות המצלם

נשיא ארגון 'פרי חיים' הרב משה שלזינגר נפגש השבוע עם סגן ראש העיר ויו"ר מפלגת מאמינים בטבריה יוסף חמד, בכדי לדון על סיוע לזוגות מעוכבי ילדים בטבריה.

באדיבות המצלםהרב שלזינגר ויו"ר סיעת מאמיניםצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שולח תנחומים לנשיא זק"א איש החסד הרב איל משיח על פטירת אביו בשיבה טובה ר' אברהם אלברט משיח ז"ל נשיא ומייסד קהילת ספרא פ"ת מוותיקי יקירי בורסת היהלומים ברמת גן. 

באדיבות המצלםמודעת האבל של זק"אצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ ולרעייתו הגב' רבקה רביץ ראש מטה ר"ע בית שמש לרגל שמחת אירוסי בתם בשעטו"מ עם הבה"ח ישראל מאיר שובר מבחירי ישיבת מיר ברכפלד.

ברכת מזל טוב ליועץ הרפואי שמעון רגובי יו"ר ארגון מזור לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לחתנו הגאון רבי אורי ארלנגר משגיח בישיבת 'בית מאיר' שחבק בשעה טובה בן בכור אחרי 9 שנים מהחתונה.

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' וולף רייכברג מגדולי העסקנים בחצר באבוב - 45 לרגל שמחת אירוסי הבת. 

באדיבות המצלםוולף רייכברג מודיע על האירוסיןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לאיתמר רבינוביץ איש השיווק באתר 'בחדרי חרדים' לרגל השמחה הגדולה במעונו על הולדת הבת הראשונה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאנשיל פרידמן רב המחוז הצפוני במשטרה לרגל שמחת הולדת הנינה, נכדה לבנו עקיבא בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לנפתלי ברמן מעסקני חצר הקודש סערט ויז'ניץ לרגל שמחת אירוסי בתו, עם החתן בן נתן מנדלוביץ מראשי קהילת סערט ויז'ניץ בבני ברק ומגבאי האדמו"ר שמגיע לעיר התורה והחסידות. בשמחה שהתקיימה בביתר הגיעו כמעט כל אדמו"רי ורבני העיר. 

באדיבות המצלםהאירוסין בחצרות ברמן - מנדלוביץ צילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית אברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד