י' סיון התשפ"ד
16.06.2024

הרב מתריע מחילול יו''ט שני של גלויות

לאחרונה יש חילול יום טוב שני של גלויות בשוגג על ידי ישראלים שבאים לחו"ל ואינם מודעים להלכה. לקראת חג השבועות הקרב ובא. הרב יעקב ג'אן מעורר על העניין החמור שרבים נכשלים בו בשוגג

הרב מתריע מחילול יו''ט שני של גלויות
מתפללים באומן צילום: איחוד ברסלב באומן

המרא דאתרא דקהילת קודש אומן שיגר מכתב למנכ"ל חברת הנסיעות "פאייכלה" וקול קורא לציבור לקראת חג השבועות הבעל"ט שיוצא השנה ביום ג' עד יום ה' יום טוב שני של גלויות.

הרב מתריע במכתב כי לאחרונה חל חילול יום טוב שני בשוגג על ידי ישראלים רבים שבאים לאומן ואינם מודעים להלכה בעניין. על כן רבה של אומן הרב יעקב ג'אן יוצא בקריאה נרגשת ומעורר על העניין החמור שרבים נכשלים בו בשוגג.

באדיבות המצלםמכתב הרב ג'אןצילום: באדיבות המצלם

הרב כתב: "הריני להשיבך בדבר שאלתך בעניין חילול יו''ט שני של גלויות ע''י באי א''י, אם מותר
לתת להם שירותי הסעות. הנה לפלא בעיני כיצד התירו להם המון העם לחלל יו''ט שני של גלויות כאן באומן, ומגודל מעלת חשיבות יו''ט שני של גלויות כבר האריכו בזה כל הפוסקים, הן הפשטנים והן המקובלים, ואין כאן המקום להאריך. ובפרט בחג השבועות עיין מה שכתב החתם סופר בסימן קמ''ה שבשבועות יו''ט שני לעולם אינו מספק ו כו' עיין שם. ומדברי הגאונים בשם רב סעדיה גאון שיו''ט שני של גלויות קיבל משה רבינו ומסרה לישראל וכו', והיא תקנה קדומה עיין כל זאת באוצר הגאונים על גמ' ביצה ד, וכן עניין המקובלים שע''פ הסוד בבחו''ל אי אפשר לקבל קדושת והארת יו''ט ביום אחד, ולכן צריך דווקא שני ימים וכו' עיין שם. וכל זאת אינה לדרשה בעלמא ולא חיזוק, כי אם הלכה מקויימת".

עוד כתב הרב: "וכבר פסק מרן בשו''ע או''ח וז''ל: "בני ארץ ישראל שבאו לחו''ל אסורים לעשות מלאכה ביו''ט שני בישוב, אפילו דעתם לחזור'' עכ''ל. ודברים המותרים ואחרים נהגו בהם איסור אי אתה רשאי להתירם בפניהם וגם מה שהתירו בצינעא, כל זאת במילתא דלא עבידא לאיגלויי".

הרב התייחס ליצאים מאומן ביום השני: "ובוודאי היוצא מאומן ביו''ט שני של גלויות בכדי לקחת מונית גם אם בליבו הוא חושב שזה בצינעא טעות בידו אין לך פרהסיה גדולה מזו, שהרי בוודאי יצטרפו אליו עוד אחד או שניים, ועוף השמים יוליך את הקול, וזה כבר לא צינעא לכו''ע".

אומן ברסלב חג שבועות יו"ט שני של גלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד