י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
ראש בראש נגד צה"ל

נתניהו מכחיש שקיבל התרעות מאמ"ן: "הטענה הפוכה מן האמת"

צה"ל פרסם כי רה"מ נתניהו קיבל לפני הטבח ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין על "תפיסת הפגיעה בלכידות בקרב אויבינו". לשכת נתניהו חשפה: "לא היו במסמכים התרעה על כוונות של חמאס, אלא הערכות הפוכות לחלוטין"

נתניהו מכחיש שקיבל התרעות מאמ"ן: "הטענה הפוכה מן האמת"
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו הערב (חמישי) להודעה רשמית של צה"ל על כך שהועברו אליו ארבעה מכתבי התרעה שונים לפני טבח השבעה באוקטובר, ובהם אזהרה כי ההרתעה הישראלית נשחקת בשל המחאות ואמר כי הטענה "הפוכה מן האמת".

מוקדם יותר פרסם צה"ל בתשובה רשמית לבקשת חופש המידע שהגישה תנועת "הצלחה" כי ראש הממשלה קיבל בין החודשים מרץ ליולי 2023, ארבעה מכתבי התרעה שונים מאגף המודיעין שנגעו לתפיסת הפגיעה בלכידות במדינת ישראל בקרב האויב, והשפעתה על ישראל ועל צה"ל בפרט. 

בתגובה לכך, ראש הממשלה חשף מתוך המסמכים שהועברו אליו את העובדה שבאותם מכתבים נאמר כי ארגון הטרור חמאס כלל לא חפץ במלחמה עם ישראל.

"הטענה שראש הממשלה קיבל כביכול מחטיבת המחקר באמ"ן התרעות על התקפה אפשרית מעזה היא הפוכה מן האמת", נאמר בלשכת ראה"מ, "לא רק שאין באף אחד מהמסמכים התרעה כלשהי על כוונות של חמאס לתקוף את ישראל מעזה, אלא שניתנת בהן הערכה הפוכה לחלוטין". 

בלשכת נתניהו חשפו: "שתי ההתייחסויות הבודדות לחמאס בארבעת המסמכים מציינות שהחמאס לא רוצה לתקוף את ישראל מעזה ופניו להסדרה. בהתייחסות הראשונה מה-19.03.23 נכתב שאסטרטגית חמאס היא "הותרת רצועת עזה במדרון אחורי" ומיקוד המאבק בישראל בזירות אחרות. 

בהתייחסות השנייה ב-31.05.23 אף הומלץ שעל ישראל להצטרף ל"טרנד הדה-אסקלציה האיזורי" ו"לקחת צעד קדימה בהסדרה מול הרצועה והריבון החמאסי"". 

"להערכה זו במסמכים", טוענים בלשכת נתניהו, "שהחמאס אינו מעוניין בהסלמה ומעוניין בהסדרה עם ישראל היו שותפים בעקביות כל גופי הביטחון, שאף טענו שהחמאס מורתע".

בלשכת נתניהו הוסיפו: "באשר לטענה המועלית במסמכים על ההשפעה השלילית של היעדר הלכידות בישראל על אויבינו - הרי ראש הממשלה בעצמו התריע על כך פעמים רבות בהקשר לתופעת הסרבנות. 

לדוגמא ב 17.7.23 התריע רה"מ כי ויכוח פנימי זה "מכרסם בהרתעה מול אויבינו שיכולים בקלות להתפתות למעשי תוקפנות נגדנו". 

עם זאת ראש הממשלה צדק כשהזהיר את אויבינו שביום מבחן "הויכוח הפנימי לא יפגע בנחישות ובעוצמה שלנו לפגוע בהם בכל עת שנדרש לכך" (02.04.23). כך היה וכך יהיה", נמסר.

בנימין נתניהו צה"ל ה-7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד