י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
תחנת מעבר פיראטית

המשאיות הוחרמו וחמישה חשודים נלקחו לחקירה: זה התיעוד המפליל

השבוע התקיימו פעילות אכיפה בתחנת מעבר פיראטית לפסולת בניין בדבורייה שליד עפולה | נתפסו שלוש משאיות ומחפרון שעל פי החשד שימשו לביצוע העבירות, וחמישה חשודים נלקחו לחקירה תחת אזהרה

המשאיות הוחרמו וחמישה חשודים נלקחו לחקירה: זה התיעוד המפליל
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות פעילות חקירה מוקדמת שבה תועדו השלכה והטמנה של פסולת באתר פיראטי בדבורייה שליד עפולה – פשטו השבוע על האתר כוחות משותפים של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה עם כוחות מג"ב מיחידה מרכזית (ימ"ר) ארז ויחידת תקיפה כפרית (ית"כ) צפון, שוטרי מדור הגנת הסביבה במשטרת ישראל, שוטרי תחנת תבור, יחידת ינשוף למניעת שרפות בשטחים פתוחים של המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים וקק"ל.

במתחם איתרו הכוחות פסולת בניין שהושלכה בשטח פתוח שלא כחוק. מפקחי המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה מסרו לבעלי השטח שתי ברירות משפט (קנסות) וצו ניקיון להסרת המפגעים הסביבתיים לאלתר. עוד תפסו הכוחות שלוש משאיות ומחפרון שעל פי החשד שימשו להשלכה ולהטמנה של פסולת בניין. בליווי מג"ב גררו הכוחות את הכלים התפוסים למגרש התפוסים בחיפה. חמישה חשודים נלקחו להמשך חקירה תחת אזהרה על ידי משטרת ישראל במתקן ימ"ר ארז של מג"ב.

חוק פסולת בניין של המשרד להגנת הסביבה עבר בקריאה ראשונה בכנסת וכעת נמצא על שולחנה של ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, לקראת קריאה שנייה ושלישית. במסגרת הצעת החוק תוטל חובה על יצרני פסולת להתקשר ישירות עם אתר קצה המורשה לקלוט פסולת בניין אשר אושר והוכר בידי המשרד להגנת הסביבה – אתר מורשה, ורק אליו אפשר יהיה לפַנות פסולת בניין.

 

פסולת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד