י' סיון התשפ"ד
16.06.2024

עדיין לא מאוחר: מתחילים בלימוד יומי של הזוהר הקדוש

בברכתם של גדולי וצדיקי הדור שליט"א החל מערב הילולת רשב"י אלפים הצטרפו ללימוד 'הזוהר היומי' עם ביאור 'הכתר והכבוד' בחלוקה המיוחדת ללימוד יומי קבוע | הבשורה: כך מסיימים את הזוהר הקדוש כולו בתוך שבע שנים | גדולי הרבנים והאדמו"רים משבחים את המיזם האדיר | שיעורי סיכום ומעטפת לכלל הלומדים ישַמרו את הלימוד לאורך ימים ושנים

עדיין לא מאוחר: מתחילים בלימוד יומי של הזוהר הקדוש
הזוהר היומי צילום: יעקב כהן

מי אינו רוצה חלק עם רשב"י הקדוש ותורתו? בברכתו של כ"ק האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שליט"א, אלפי מצטרפים ללימוד היומי של הזוהר הקדוש בחלוקה מסודרת שתחל בל"ג בעומר השתא, עם ביאור 'הכתר והכבוד' השווה לכל נפש, ומאפשר ללומדים לזכות בהבנת הזוהר ולא להסתפק בקריאתו בלבד. 

את ביאור 'הכתר והכבוד' רבים זכו להכיר בשנים האחרונות, לאחר שעליו עמלו רבני ממלכת התורה 'עוז והדר' אשר ניגשו בחרדת קודש את המלאכה הכבירה, ועתה, בברכתו המיוחדת של כ"ק האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, יוכל כל יהודי להצטרף, החל מל"ג בעומר הקרוב ללימוד יומי, כאשר בפריסה של שבע שנים, יוכל לסיים את הזוהר בהבנה מלאה.

עד כה מי שביקשו ללמוד את הזוהר בעצמם, נתקלו בחומה בצורה, החל מהקושי בהבנת השפה הארמית, וכמובן עצם הבנת הדברים הנשגבים והעמוקים של הזוהר הקדוש כעת, לאחר שיצא הביאור הקולח והשיטתי 'הכתר והכבוד' וחולק לסדר לימוד יומי, יתאפשר לכל אחד להשלים את הזוהר הקדוש בלימוד מעמיק ועם הבנה בהירה מחד, ומאידך, לסיימו בפרק זמן מחזורי של כל שבע שנים. 

מטרת היוזמה של לימוד 'הזוהר היומי', היא לתת מעטפת מלאה, הן למי שבוחר ללמוד לבדו את סדר הזוהר בחלוקה לפי ימות השבוע, לצד בניית מערך מקיף של שיעורים שיימסרו פעם בשבוע בבתי הכנסת, לצד סיכום הלימוד שיופץ בריכוזי הלומדים ובבתי הכנסת ברחבי הארץ.

בנוסף, כדי להגדיל תורה ולהאדירה ולהרחבת מעגל הלומדים את 'הזוהר היומי' יימסרו שיעורים בזוהר היומי בתקשורת, באתרים מסוננים שנבחרו לכך באישור הרבנים. היות וקיימים מספר סגנונות של לימוד: ספרדי, ליטאי וחסידי, על כן יימסרו שיעורים על ידי מגוון תלמידי חכמים הבקיאים בתורת רשב"י, ואלה יתאימו לכל אחד לפי סגנונו.

חוברות 'הזוהר היומי' יחולקו מדי חודש למנויים, כאשר הימצאותה של החוברת המסודרת ללימוד היומי תאפשר לימוד מעמיק של דברי הזוהר, שיאפשרו להבין את הדברים לעומק. בעוד שישנם מספר שלבים בלימוד הזוהר, כאשר הקריאה לבדה אף היא זכתה לשבחים מפי קדמונים, באמרם כי הדבר מטהר את הנפש, אין סיפוק גדול יותר מאשר העלאת דרגת הקריאה והלימוד הבסיסית, למעלה העליונה של הלימוד בהבנה מלאה וברורה. 

במכתב מיוחד שעליו חתמו גדולי וצדיקי הדור הם מציינים כי דווקא בגלות המרה הזו, זכינו "והתעטר הזוהר הקדוש בעטרת ביאור חדש ומחודש, "הכתר והכבוד", שהינו ביאור חדש ונפלא, פרי יצירתם של תלמידי חכמים הסמוכים על שולחן בית המדרש 'עוז והדר' - המאפשר לכל אדם להיכנס להיכלותיו הטמירים של התנא האלוקי רשב"י, לאורו של האר"י הקדוש ותלמידיו, בביאור המשולב בין מילות הזוהר הקדוש, אשר ידוע כי מעלת הלימוד של הזוהר בלשונו חשובה היא למאוד לנשמת האדם.

"והנה יזמו והגו מכון 'נשמתא דאורייתא' בצוותא חדא עם חברי מערכת הקודש של 'ממלכת התורה עוז והדר', אשר טרחו ועמלו וההדירו, ביארו ושילבו בשפה ברורה ושווה לכל נפש את החיבור הקדוש והנשגב הזה, לייסד לימוד יומי בספר הזוהר, אשר שמו יקבנו, "הזוהר היומי" ואמינא לפעלא איישר, לחזק את ידיהם ולקרוא לכל איש ישראל אשר נשמתו בוערת בקרבו לפעול טובות לכלל ולפרט, בלימוד היומי הנכבד הזה".

בימים אלה עולים מי שהתמנו על הנעתה של היוזמה המבורכת של 'הזוהר היומי' למעונם של גדולי וצדיקי הדור להתברך, ואלה השמיעו בפניהם דברים ברורים בשבח הלימוד של הזוהר מדי יום, והזכירו כי דווקא לעת הזאת, כאשר עם ישראל נמצא במצב סכנה, ההבטחה שלימוד הזוהר יגן ויוציא את בני ישראל מן הגלות מהרה, היא שתעמוד לכלל ולפרט להינצל בעת צרתו. 

גדולי ישראל קראו להצטרף ליוזמה המבורכת, והשמיעו דברים נשגבים בשבח הלימוד. 

בביקור מיוחד ומרגש במעונו של כ״ק מרן האדמו״ר מבעלזא שליט״א אמר כי ״זה דבר גדול וחשוב שבכל מפרשי הזוהר מוצאים מקורות גם ממדרשי חז"ל ועוד״.

פוסק הדור הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט״א אמר כי ״לימוד בזוהר זה דבר חשוב ביותר ועכשיו בפרט שיש את הפירוש הבהיר שיכול כל יהודי ללמוד, חשוב ללמוד, זה מקרב את הגאולה״.

כ״ק  אדמו״ר מתולדות אהרון שליט״א אמר לראשי המכון כי: ״לימוד הזוהר היומי הוא דבר גדול מאוד ומקרב את הגאולה הפלא והפלא״.

ראש הישיבה הגאון הגדול רבי משה צדקה שליט"א אמר כי "לימוד הזוהר היומי חשוב מאד ומטהר את הנשמה". 

ראש הישיבה הגאון הגדול רבי יהודה כהן שליט"א, הוסיף, כי "בוודאי שיש עניין שיקראו וילמדו זוהר בכל יום, זה מקדש". 

הראשון לציון הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט"א ציין כי הוא עצמו משתדל לקרוא וללמוד כל יום דף או עמוד בזוהר, "זה חשוב מאד, זה הצלה, בפרט בימים הקשים שעם ישראל שרוי בו".  

כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א אמר כי "עצם זה שהזוהר מתפשט עכשיו לפשט ברור ונפלא, מראה שאנחנו לפני הגאולה, זה ממש 'אור נפלא'. הפירוש מובן מאד, נראה שהפכו כל דבר ודבר כדי שכל אחד יבין ויוכל ללמוד. זה דבר גדול וחשוב מאוד". 

רוצים להצטרף ללימוד הזוהר היומי? לחצו כאן>>>

הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א הוסיף, כי "עצם קריאת הזוהר זה דבר גדול, זכות רבים גדולה מאוד. בתימן בזמנו היו לומדים כל יום בזוהר הקדוש".

כ"ק האדמור ממחנובקא בעלזא שליט"א, ציין כי "הפירוש מופשט מאד, וזה זכות גדולה כדי שכל יהודי יוכל ללמוד את הזוהר". 

כ"ק  אדמו"ר ממודז'יץ שליט"א אמר, כי "יש חשיבות גדולה בלימוד הזוהר, זה דבר גדול, אשרי מי שהביא את החיבור המיוחד, עכשיו יש פשט קצר וברור ומתאים לכל אחד". 

הגאון הגדול רבי מסעוד בן שמעון שליט"א ציין כי "הפירוש כאן נפלא. זה ממש שמחה גדולה שיש את הפשט הזה על הזוהר. הקב"ה יעזור שנזכה שאורו של משיח יגיע, אתם מקרבים את ביאת המשיח. כל מי שילמד מקרב את בואו".

לדברים הצטרף הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א שאמר כי "כל אחד מאחינו בית ישראל שיודע מה זה תורה - מבין שצריך ללמוד זוהר, ועכשיו בזכות הפרויקט הזה יהיה אפשר גם ללמוד ולהבין".

המקובל הגה״צ רבי דוד בצרי שליט״א אמר כי"מצווה גדולה מאד ללמוד זוהר כל יום, ולהבין את הזוהר עם הפירוש זה דבר גדול מאד, אשריכם, זה זכות גדולה מאד"

ואכן, אלפים ששמעו על הבשורה מיהרו להירשם ולקבל את לוח החלוקה ל'זוהר היומי' ואת חוברות 'הזוהר היומי' במטרה להצטרף ליוזמה המבורכת שתאפשר להם להגות בהבנה מלאה בדברי הרשב"י כבר בתחילת הלימוד ההמוני, ביום ל"ג בעומר השתא. רבים ציינו כי הם מבקשים להצטרף דווקא עתה, כדי שיקל עליהם שלא לפספס את ההזדמנות שתאפשר להם לסיים את הזוהר כולו בשבע שנים במחזור הראשון - ומיד להתחיל מחזור חדש, מבלי שיצטרכו 'לרדוף' אחרי הציבור ולהשלים בהמשך את שהחסירו.

רוצים להצטרף ללימוד הזוהר היומי? לחצו כאן>>>

הזוהר היומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד