י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
צפו בתיעוד

הנאום המחבק של המנהיג ההולנדי: "תמיד אתמוך בישראל"

מנהיג הימין בהולנד חירט ווילדרס נשא נאום נלהב בעד ישראל, בו אמר בין היתר: "ישראל מעולם לא תקפה מדינה אחרת מבלי שהיא הייתה הראשונה להיות מותקפת בעצמה"

הנאום המחבק של המנהיג ההולנדי: "תמיד אתמוך בישראל"
חירט וילדרס צילום: באדיבות המצלם

חירט ווילדרס, מנהיג הימין בהולנד והמפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט, נשא בפרלננט ההולנדי נאום תמיכה נלהב בישראל ובמלחמתה בחמאס. 

"עבורי ועבור המפלגה שלי זה לא מסובך להבין בצד של מי אנחנו תומכים", אמר ווילדרס למספר פוליטיקאים הולנדים. "האם אנחנו עם העם היהודי, שנלחם על קיומו, או שאנחנו עם החלאות שרוצים לחסל אותם?", תקף, לפי דיווח "חדשות 12".

הנאום התקיף בעד ישראל צילום: חדשות 12
 

"חייתי בישראל לפרק זמן מסוים, לפני זמן רב, אז זה עוד היה כשהטרוריסטים נכנסו מכיוון ירדן, אני גם חוויתי את זה כשהטרוריסטים חצו את הגבול", סיפר. 

"אתה חייב לתפוס מחסה ולהיכנס למרחב המוגן כשיש אזעקה, ואיך הצבא, עם מסוקים ופצצות, בודק היכן האנשים נמצאים כדי להגן על האוכלוסייה. אני יודע דבר אחד: השנאה הזאת מגיעה מקבוצות איסלאמיות כמו חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, חיזבאללה. יש הרבה קבוצות כאלה, הם מתכחשים לזכות הקיום של המדינה היהודית".

"גם אתם מתכחשים לזכות הקיום של ישראל", תקף ווילדרס. "זה לא מה שישראל עושה, בישראל ערבים מיוצגים בכנסת, בישראל הם אזרחים שווי-זכויות שמעדיפים לחיות שם מאשר בשטחים הפלסטיניים".

"ישראל מעולם לא תקפה מדינה אחרת מבלי שהיא הייתה הראשונה להיות מותקפת בעצמה, לא ביום הכיפורים ולא באף מלחמה. כעת, יש ארגון שמייצג את המוסלמים הרדיקליים, לא כל המוסלמים, אבל המוסלמים הרדיקליים, והם יצאו כדי להשמיד את המדינה היהודית ולרצוח את תושביה", המשיך.

חורט וילדרס הולנד חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד