י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
ממשיכים את המסורת

יומיים להילולת רשב"י: השר פרוש ב'חצר ההילולא' בשמעון הצדיק

שר ירושלים ומסורת ישראל סייר הבוקר במתחם ציון שמעון הצדיק בירושלים, שם מקים משרד ירושלים ומסורת ישראל את מתחם 'חצר ההילולא', המקום בו ייערכו השנה מעמדי הדלקות מרכזיים על ידי גדולי ישראל, החלאק'ס לילדי החמד, הכנסת אורחים, שמחה, ריקודים ותפילות

יומיים להילולת רשב"י: השר פרוש ב'חצר ההילולא' בשמעון הצדיק
ההכנות להילולא אצל שמעון הצדיק צילום: באדיבות המצלם

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש הגיע היום (חמישי) לסיור ב'חצר ההילולא' שמקים משרד ירושלים ומסורת ישראל במתחם מערת שמעון הצדיק בירושלים, שם ייערכו השנה אירועים מרכזיים של הילולת רשב"י ביום ל"ג בעומר.

בסיור עם סגן מפקד מרחב קדם ניצב משנה דביר תמים, המפיק דודי עזריאלי ומנהל הפרויקט מטעם המשרד שמעון בלוי עבר השר פרוש בין המתחמים והתרשם מההיערכות הכוללת לקראת מעמדי ההוד שייערכו במקום בראשות גדולי ישראל.

השר פרוש הודה לסממ"ר קדם דביר תמים על עזרתו ועזרת המשטרה להצלחת הכשרת המתחם לתועלת קהל הרבבות, ובירך אותו כי זכותו של רשב"י תגן עליו ותשמור אותו בפעילותו המשטרתית במהלך השנה. ניצב משנה תמים מצידו, בירך את השר פרוש על היוזמה המבורכת, המספקת אלטרנטיבה ראויה עבור הציבור הרחב.

בתום הסיור אמר השר מאיר פרוש: "השקענו מאמצים רבים ולא חסכנו במשאבים על מנת להכין את המקום, במהירות - אך בלי לוותר על כל כללי הבטיחות הנדרשים, על מנת לאפשר את קיום האירועים המרכזיים של הילולת רשב"י, גם השנה".

"אני קורא לציבור להישמע להנחיות, ולנהוג כאן, כמו שנה שעברה במירון, בסדר מופתי מתוך ערבות הדדית וכבוד זה לזה. הכנו גם מתחמים מיוחדים לילדי החאלקה, גם מתחם למעמדי ההדלקות, גם מתחם הכנסת אורחים, גם שטח לריקודים עם ניגוני מירון - הכל כדי להמשיך את השמחה הגדולה של רשב"י עד למערת שמעון הצדיק, כמנהג ירושלים".

אתמול סייר במקום פרויקטור ההילולא יוסי דייטש, יחד עם מפקד מרחב קדם תת ניצב סמי מרציאנו, סגן מפקד מרחב קדם ניצב משנה דבר תמים, קצין מבצעים במרחב קדם סגן ניצב אמיר בן קיקי, מפקד תחנת שועפט סגן ניצב ערן דילון, סגן מפקד תחנת שועפט רפ"ק אילן בן שושן, קצין רישוי ואבטחה מרחב קדם יאיר כהן, יחד עם המפיק דודי עזריאלי, מנהל העבודות ברוך גולן, נורי חנניה מנהל אתר שמעון הצדיק, מהנדס הבטיחות אלי פרקל, יועץ השר שמעון בלוי ויועץ השר ישראל ורטהיימר.

דייטש אמר בתום הסיור כי כי בנסיבות שנוצרו עלינו להיענות ולהישמע לקריאת אנשי הביטחון שמבהירים כי "מדובר השנה במצב מיוחד ורגיש בו לאור מצב המלחמה בצפון, עם כל הכאב והצער אי אפשר ליטול את הסיכון לשלומם של רבבות אלפי ישראל הפוקדים את הציון הקדוש מדי שנה".

"בעקבות כך עמל משרד ירושלים בראשות השר מאיר פרוש הממונה על הילולת רשב"י לאלתר פתרון חלופי לציבור הרחב של"ג עבורו הוא יום שמחה וחג. בהינתן שמתחם 'חצר ההילולא' איננו מתקרב לממדים אליהם הורגלנו במירון, אני קורא לציבור לגלות אחריות ולהוכיח לכולם שהציבור החרדי יודע לתכלל את האירועים שלו בדרך ארץ, בסובלנות ובערבות הדדית. כולנו זוכרים את קידוש השם העצום שהציבור החרדי חולל בהילולת ל"ג בעומר בשנה שעברה, זה היה אפשרי אז ונכון גם היום".

מתחם 'חצר ההילולא' מוכשר במיוחד לעריכת מעמדי ההדלקות המרכזיים, כאשר את ההדלקה הראשונה במוצאי השבת ידליק הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף. בהמשך יתקיימו מעמדי הדלקה נוספים על ידי גדולי ישראל, אדמו"רים ורבנים, מכל החוגים והעדות. קהל רב צפוי להשתתף במעמדי ההדלקות לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

בחניה הגדולה שנחנכה באחרונה על ידי משרד ירושלים ומסורת ישראל ועיריית ירושלים, מקימים מתחמים מיוחדים לתועלת קהל החוגגים והמתפללים. בראש ובראשונה, אוהל מיוחד בו יוכלו להתפלל ביישוב הדעת, ולפעול ישועות ביום נשגב זה.

אוהל נוסף ישמש עבור הכנסת אורחים לקהל הרבבות שצפוי לעלות למערת שמעון הצדיק ולאירועי ל"ג בעומר ב'חצר ההילולא'. עמותת שמעון הצדיק תפעיל את הכנסת האורחים, שם ידאגו לכיבוד ולשתייה לציבור הרחב לכל אורך שעות היממה.

שטח מיוחד יוקצה לצורך עריכת החלאקה לילדי החמד, שלא יכולים לעלות השנה לגזוז את מחלפות ראשם בקבר הרשב"י כנהוג, אך כמנהג ירושלים יעשו את התספורת הראשונה במערת שמעון הצדיק.

רחבה מיוחדת תשמש לריקודי השמחה, עם התזמורת המיתולוגית המנגנת מידי שנה בחצר מערת שמעון הצדיק ביום ל"ג בעומר, שתפעל לאורך כל שעות היממה עם ניגוני מירון עליזים, כמקובל מידי שנה, עם הרפרטואר המוזיקאלי המוכר לכולנו מחצר ציון הרשב"י במירון.

בתוך מערת הציון, יהיו סדרנים מטעם המשרד לשירותי דת, על ידי המרכז הארצי למקומות הקדושים, שישמרו על הסדר וימנעו צפיפות מסכנת חיים. 

יצוין כי ההגעה למקום נוחה, עם מגוון של קווי תחבורה ציבורית המגיעים לכיכר זקס הסמוכה, ועם תחנה קרובה מאוד של הרכבת הקלה, כך שניתן להגיע למקום בקלות, ולשמוח בשמחתו של רשב"י.

קבר שמעון הצדיק ל"ג בעומר מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד