י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
יקדם הצעת החלטה

השר בני גנץ דורש: "ועדת חקירה ממלכתית בהקדם"

ברקע הסרטון של חטיפת התצפיתניות שפורסם אתמול בערב, אמר השר בני גנץ כי "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם" והצהיר, "אגיש הצעת החלטה להקמתה" | מסתמן שההצעה לא תעלה לסדר יומה של הממשלה

השר בני גנץ דורש: "ועדת חקירה ממלכתית בהקדם"
השר גנץ צילום: מתוך הסרטון

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, מאתגר את ראש הממשלה נתניהו ודורש להקים בהקדם ועדת חקירה ממלכתית. 

גנץ אמר: "קרוב ל-8 חודשים עברו מאז האסון הגדול ביותר מקום המדינה. כולנו ראינו את הסרטון הקשה מהחטיפה בנחל עוז, כולנו רואים את הוויכוח הפומבי לגבי ההתרעה שניתנה או לא ניתנה לראש הממשלה".

השר גנץ בהודעה צילום: לשכת השר

"אין ספק - התקופה והאירועים שקדמו ל-7.10, והמשך המערכה מאז, הם טלטלה לאומית שחובה להפיק ממנה את הלקחים. בעת הזו, כבר לא מספיק שניקח אחריות על מה שהיה - חובה עלינו לקחת אחריות ולפעול, כדי שזה לעולם לא יקרה שוב. הדרך היחידה לעשות זאת, היא באמצעות ועדת חקירה ממלכתית שצריכה לקום בהקדם". 

השר בני גנץ הוסיף: "בכוונתי להגיש בקרוב הצעת החלטה להקימה, כדי שהוועדה תוכל להתארגן לקראת תחילת עבודה בתאריך שיוסכם. זה המעשה הנכון להמשך תפקודה של המדינה, וזה גם יסייע לנו באתגרים המשפטיים הבינלאומיים שניצבים לפתחנו".

ההערכה במערכת הפוליטית היא שגנץ לא יצליח לקדם הצעת החלטה שכזאת לפני צאתו מהממשלה בעוד כשבועיים כפי שהצהיר, כך שהוא מנסה לצבור הון פוליטי בדרכו חזרה למדבר האופוזיציוני.

 

בני גנץ ועדת חקירה ממלכתית תצפיתניות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד