י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
"הפשעים בעזה ברורים"

מנסור עבאס בדרך הביתה? המרד במפלגה מתרחב

יו"ר מפלגת רע"מ סופג התנערות מתוך המפלגה מצד היו"ר לשעבר ומצד מס' 2 שלו בכנסת: "דבריו של מנסור עבאס לא מוצלחים, לא מייצגים אותי ואת רע"ם או האסלמית"

מנסור עבאס בדרך הביתה? המרד במפלגה מתרחב
מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתרחב המרד במפלגת רע"מ נגד היושב ראש חבר הכנסת מנסור עבאס.

יו"ר רע"מ לשעבר ואחד מנהיגי התנועה האסלאמית בישראל, אבראהים סרסור, קורא למנסור עבאס להתפטר מתפקידו לאחר שעבאס סירב להאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה בעזה במסגרת ראיון שהעניק לרשת ב'.

ח"כ ואליד טאהא מס' 2 ברשימת רע"מ אמר: "דבריו של מנסור עבאס לא מוצלחים, לא מייצגים אותי ואת רע"ם או האסלמית. הפשעים בעזה ברורים".

גם במפלגת בל״ד של ח"כ לשעבר סמי אבו שחאדה, שנמצאת מחוץ לכנסת - תוקפים: "מנסור עבאס מנסה להלבין את פשעי המלחמה של ישראל. דבריו מבישים והציבור הערבי צריך להתנער מהם".

הסערה במפלגה החלה לאחר שיו"ר רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס נשאל אתמול (רביעי) בריאיון לכאן רשת ב', האם הוא סבור שישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך המלחמה בעזה ואמר: "לגבי ישראל, אין לי דעה אם היא ביצעה פשעים".

לדבריו, "מדינות ערב רוצות פתרון באמצעות פיוס בין העמים. לגבי חמאס, אין מקום למי שאינו רואה את הפיוס כחלק מהפתרון. מי שביצע פשעים צריך לשלם את המחיר, חמאס ביצעו פשעים".

לאחר הריאיון מנסור עבאס הבהיר את עצמו וטען שישראל כן ביצעה פשעי מלחמה: "אין מלחמות שלא נעשים בהם פשעים נגד אזרחים וחפים מפשע. זה קרה במשך 7 חודשים ברצועת עזה, וזה קרה ביישובי העוטף ב-7 באוקטובר", אמר.

בהודעה שפרסמה הבוקר (חמישי) תנועת רע"מ נאמר: "מהיום הראשון קראנו להפסקה מיידית של המלחמה, ולהגעה לפתרון של שלום שיביא להקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל, והזהרנו שהמלחמות לא יכולות להביא לפתרון כלשהו".

עוד נמסר: "הריגת חפים מפשע בכל מקום בעולם ומכל דת נחשב פשע שאין עליו כפרה".

בראיית התנועה: "מה שקורה ברצועת עזה, ובכלל זה הרעבה של ילדים ונשים, וקטיעת הסיוע ההומניטרי עבורם, בנוסף להפצצת בתי חולים ומסגדים, הינו בבחינת פשעי מלחמה שיש להעניש בגינם על פי החוק הבינלאומי, וכן הם פשעים נגד האנושות אשר דת האמת אשר מעודדת לגישה אנושית ולרחמים".

זו עמדת התנועה האיסלאמית ורע"מ, וכל דבר אחר אינו מייצג את הגופים והמוסדות הרשמיים שלנו". לשון ההודעה.

רע"מ מנסור עבאס ווליד טאהא איברהים צרצור פשעי מלחמה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד