י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
לקראת ההדלקה

אשדוד לובשת חג: גלריה מההכנות לרגל ביקור הרבי מויז'ניץ

הצלם יהושע פרוכטר מגיש גלריה מההכנות ברחובות אשדוד לקראת הביקור של האדמו"ר מויז'ניץ שיגיע לשיאו במעמד ההדלקה במוצאי שבת

אשדוד לובשת חג: גלריה מההכנות לרגל ביקור הרבי מויז'ניץ
הכנות באשדוד לביקור הרבי מויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

תושבי אשדוד נרגשים לקראת הופעתו של האדמו"ר מויז'ניץ המופיע בשערי העיר למסע קודש היסטורי "מלך במלוכה" בקרב תושבי העיר, להזריח את אורו הבהיר לרומם הנפשות ולעדן הרוחות בלהבת אש קודש בהדר ובהוד, ולהשפיע רוב ישועה שפע וברכה.

ביקורו הרם של הרבי בעיר אשדוד כבר החל לפני כשבוע ימים כאשר הופיע בהדרו לשכון בעיר למשך חודש ימים, בהם יקבל את עדת צאן מרעיתו לישועה ולברכה, כלל חסידי ויז'ניץ בעיר זוכים בימים אלה להכנס אל הקודש פנימה יחד עם צאצאיהם כשהאדמו"ר מתעניין בשלומם ומרעיף אהבה וחיבה על הילדים הרכים.

בהגיע הרבי הקדוש לעיר נערכה מעמד קבלת פנים מצומצמת בה נכחו רק חסידי ויז'ניץ בעיר, במשך המעמד זכו החסידים לשמוע את שיחת קודש מהאדמו"ר שביטא את התרגשותו למראה היבול המבורך בעיר, את הילדים והבחורים שגודשים את בית הכנסת, ואמר "זה מה ששאף אבי הקדוש הישועות משה כל ימי חייו וכפי שהתבטא בקדשו בעבר "באשדוד יש אוויר צח" – כשכוונתו לדור העתיד המתחנך על פי דרכו ושיטתו הקדושה".

בימים אלו שוהה האדמו"ר בוילה יוקרתית ברובע א' בעיר, רחוק מהאיזור החרדי, וזאת בכדי לאפשר לקהל החסידים להכנס ברוגע ובשלווה כשהאדמו"ר מעניק את מלוא תשומת הלב ואהבה אבהית לכל אחד ואחד.

דירת האדמו"ר שייכת ליהודי יקר בשם אורי מור יוסף ששמח על הזכות לארח את הרבי הקדוש בביתו ולהיות ביתו בי ועד לחכמים, בהגיע האדמו"ר לדירה קבע מזוזה בפתח הבית וערך מעמד לחיים עם המארח ובני משפחתו, איחלו בברכות לרוב והודה לו נרגשות על האירוח המכובד.

ביום חמישי הקרוב ט"ו אייר יחל המסע הקודש הרשמי כאשר יופיע האדמו"ר  בשערי רובע ז' בו יערוך מעמדי קודש מרכזיים בהשתתפות כלל תושב העיר שיאותו לאורו. מעמד קבלת פני ענק מתוכנן ברחובה של עיר בה צפויים להשתתף אלפים מתושבי העיר לקבל את פני צדיק, במשך הלילה צפוי הרבי הקדוש להגיע לבקר בבתי רבני ואדמו"רי העיר.

שבת התעלות והתרוממות יערוך האדמו"ר בעיר אשדוד כמסורת אבותיו הקדושים לבית ויז'ניץ, בהשתתפות כלל חסידי ויז'ניץ בארץ ובעולם, לצד המוני תושבי העיר אשדוד שיתכנסו לחסות בצל קדשו בתפילות הנלהבות ובעיקר בטיש בליל שבת שיתמשך למשך שעות ארוכות עד אור הבוקר בחמימות וההתלהבות הויז'ניצאית הסוחפת, סדרי השבת ייערכו באודיטוריום הגדול ברחוב רבי טרפון בעיר.

לקראת השבת נערכת הקהילה באשדוד והיא מעמידה אכסניה שתספק שירותי אש"ל להמוני הבאים להתענג על ה' בשבת בצילא דמלכותא.

שיאו של הביקור יהיה במוצאי שבת ליל ל"ג בעומר במעמד ההדלקה המרכזית שיערוך הרבי הקדוש לכבוד הילולא דרשב"י בראש מקהלות ישראל– מעמד היסטורי שאשדוד לא ראתה כמוה. המעמד ייערך על שטח בית המדרש של חסידי ויז'ניץ ברח' רבי שמעון בן שטח פינת יהודה הנשיא, בהשתתפות כלל תושבי העיר, כשאף מהאיזורים הכללים יתקבצו המונים לאירוע הענק.

בחסידות מציינים את ההכנות הלוגיסטיות המורכבות הנדרשות לקראת אירוע ענק זה בסיועו של סגר"ע אשדוד יחיאל וינגרטן, ובפרט לאור סגירת אתר ציון הרשב"י במירון בעקבות המלחה בצפון שוודאי תגרום לעוד אלפים שיבוא לחגוג ולשמוח באירוע ההדלקה המרכזית בעיר בראשות האדמו"ר.

ביום ראשון, ל”ג בעומר, תיערך תפילת שחרית באודיטוריום הגדול ברוב עם, לאחר מכן יערוך הרבי מעמדי חלאק’ה לילדי החסידות, לקראת הערב יקיים האדמו”ר את מנהג חץ וקשת, ולאח"כ יערוך את שולחנו הטהור לכבודו של יום.

בהמשך, בשבת פרשת 'בחוקותי', יערוך הרבי הקדוש את השבת לחסידיו תושבי העיר בלבד. ובמוצאי שבת אור ליום כ"ה אייר יערוך הרבי הקדוש טיש מלווה מלכה לרגל הילולת זקינו בעל התורת חיים מקוסוב זי"ע, טיש זה ייערך גם באודיטוריום ברחוב רבי טרפון בהשתתפות כלל החסדים בארץ ורבים מתושבי העיר.

ביום ראשון פרשת במדבר צפוי להתקיים גם מעמד 'הנחת אבן הפינה' לבניין הת"ת שיוקם במגרש שהוקצה לחסידות ברובע ח'.

במשך הימים ימשיך האדמו"ר לקבל את קהל חסידיו בעיר, וביום חמישי אור לר"ח סייון יעזוב את העיר בדרכו חזרה למעון קדשו בבני ברק, כשקהל החסידים ותושבי העיר יחקקו בקרבם את רשמי הקודש התעוורות וחמימות שהזריח בהם הרבי לאורך ימים ושנים טובות.

בשבועות האחרונים נערכו ישיבות תכנון עם הגורמים בשטח, משטרה וכיבוי אש, לקבלת האישורים הנדרשים לקראת האירועים הענקיים בהם יתאספו רבבות מתושבי העיר.

בימים אלו, מגיעים ההכנות לשיאן, ובעיר מורגשת תכונה רבתית לקראת שרשרת המעמדים המרכזיים, ובעיקר במתחם ההדלקה, כבר החלו ההכנות הלוגיסטיות להפקת האירוע הגדול בהצלחה ובבטחון מלא לאלפי המשתתפים.

כאמור מתכוננים כלל תושבי אשדוד החרדית לקראת מעמדי ההוד שייערכו בעיר בראשות האדמו"ר לא ספק יטביעו חותם של ממש בעיר, בזמן שהצדיק בעיר היא הודה היא זיווה היא הדרה.

הרבי מויז'ניץ אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד