י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
תקיים את הצו

נורווגיה מסבירה למה הכירה בפלסטין: "תקווה למתונים"

נורווגיה דחתה את אמירת נתניהו שהכרת המדינות האירופיות במדינה פלסטינית היא פרס לטרור. על צו המעצר לנתניהו: "נציית לבית הדין בהאג"

נורווגיה מסבירה למה הכירה בפלסטין: "תקווה למתונים"
אבו מאזן ובכירי הרשות צילום: Flash 90

שר החוץ של נורווגיה אספן בארת' אייד התייחס להחלטת מדינתו להכיר במדינה פלסטינית בריאיון לעמיחי שטיין בכאן חדשות ואמר: "הגענו למסקנה שאם נשב ונחכה בצד לרגע שבו שתי המדינות יגיעו להסכמה זה פשוט לא יקרה".

בריאיון אמר השר: "ראינו איך המצב מידרדר בשטח, ורצינו ליצור תקווה לפתרון ולכוחות המתונים".

על אמירתו של ראש הממשלה לפיה הכרת המדינות האירופיות במדינה פלסטינית היא "פרס לטרור" אמר: "אני לא מסכים איתו. זה פרס למתנגדים לטרור. זאת לחיצת יד לרשות הפלסטינית שנטשה את דרך הטרור לפני שנים. בהם אנחנו תומכים".

לדבריו, "יש מדינות נוספות באירופה שיכירו במדינה פלסטינית בהמשך אך לא אחשוף מה הן. ברור לי שהתגובות והצעדים שישראל עושה נועדו להרתיע אותם, אבל המדינות האלה יעשו את מה שנכון וצודק". 

שר החוץ הנורווגי התייחס גם לבקשה להוצאת צווי מעצר נגד נתניהו ושר הביטחון גלנט: "אם יש צו מעצר נגד מישהו, אנחנו צריכים לסייע למעצרו. 124 החברות בבית הדין הפלילי הבינלאומי מחויבות לציית להחלטה. זו לא הצהרה פוליטית, אלא עובדתית. גם פוטין לא נוסע יותר מדי מאז שהוציאו נגדו צו מעצר". 

בתגובה לדברי שר האוצר סמוטריץ', שלפיהם "אי אפשר לסמוך על נורווגיה בכל הקשור למתווה העברת הכספים לרשות הפלסטינית אמר: "אפשר לסמוך עלינו, והוכחנו זאת. אנחנו עומדים בהסכמים. סמוטריץ' טען כי בגלל האג אסור להעביר להם כספים, עוד לפני ההכרה שלנו בפלסטינים כמדינה. אם הכספים לא יועברו זה יסכן את ישראל, כי הדבר עלול להוביל לקריסת הרשות הפלסטינית".

 

הרשות הפלסטינית נורווגיה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד