י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
לא למד לקח

בדרך לכבוש את 'העבודה' - השאיפות היומרניות של יאיר גולן

"יאיר גולן הבטיח תפקידי שר ליותר מאחד ויותר משניים. הוא מספר שביום הראשון בתפקידו יעבור את לפיד, אחר כך את גנץ, ואחר כך ינהיג את הגוש כולו". כך חושף עמית סגל

בדרך לכבוש את 'העבודה' - השאיפות היומרניות של יאיר גולן
יאיר גולן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ח"כ לשעבר וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן צפוי ככל הנראה להיבחר בשבוע הבא לתפקיד יו"ר מפלגת 'העבודה' במקומה של ח"כ מירב מיכאלי שהודיעה כי תפרוש מהחיים הפוליטיים, אלא שנראה כי האיש נשאר כפי שיצא מהכנסת בפעם הקודמת, לא למד צניעות מהי ועדיין מחשיב את כוחו יותר מכפי שהוא מגיע לידי ביטוי במציאות.

עמית סגל מפרסם בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' שעוסק בחלקו בפריימריז לראשות מפלגת 'העבודה' כי "ביום שלישי הקרוב יושיטו כ־50 אלף מתפקדים את היד אל הטלפון, יבחרו ברובם המכריע בסגן הרמטכ"ל לשעבר, ויחזרו לעיסוקיהם. הפריימריז הדיגיטליים ושלושת המועמדים ההזויים שמתמודדים מולו הופכים את האירוע לטקסי".

עוד כותב סגל, "השאלה העיקרית היא מה אחר כך: מוסדות המפלגה, אותו חדר מנועים שמשקלו כבר הטביע את ספינת העבודה לא פעם, ייצרו לגולן תסבוכת עוד טרם נבחר, שבמסגרתה הוא יהיה יו"ר על תנאי במשך חודשיים". 

מרציאיר גולן מכריז על מועמדותוצילום: מרצ

הוא תוהה, "איך אפשר לייצר חיבורים בתקופה הזו? לגולן יש תוכניות גדולות לקבורת כל המותגים הקיימים של השמאל הישראלי, אבל כדי לייצר אותם הוא יזדקק להרבה אינטליגנציה רגשית ולתכנון מדוקדק, שתי תכונות שלא בדיוק אפיינו את הסיבוב הקודם בקריירה הפוליטית שלו".

עמית סגל חושף בטורו ב'ידיעות אחרונות' כי "יאיר גולן הבטיח תפקידי שר ליותר מאחד ויותר משניים. הוא מספר שביום הראשון בתפקידו יעבור את לפיד, אחר כך את גנץ, ואחר כך ינהיג את הגוש כולו". 

נועם מושקוביץ, דוברות הכנסתלפיד וגנץ במליאת הכנסתצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"ייתכן", מציין סגל בטורו, "אבל תקדימי העבר פחות אופטימיים. בעבודה בדרך כלל יש מתאם הפוך בין מועד הבחירה ובין ההישגים: ככל שחולף הזמן בין מינוי היו"ר לבין הבחירות הכלליות, קרנו  של המועמד יורדת, הברק דוהה, הקטטות מתחדשות". 

כדוגמאות הוא מזכיר: "זה קרה לאבי גבאי שהתחיל עם 20 וסיים עם שש, זה קרה לפרץ, לפואד, ליחימוביץ', למיכאלי. במפלגת העבודה נהוג שהסכין שאיתה חותכים את עוגת הניצחון היא גם זו שתדקור אותך בגב".

יאיר גולן עמית סגל פריימריז מפלגת העבודה ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד