י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
שיטת העבודה והסגנון

"כלב כזה" | זה מה שחושבת מירי רגב על חבריה ועל העיתונאים

"כלב", "אפס מאופס", "פח אשפה" אלו רק חלק מהביטויים של השרה מירי רגב וצוותה על שרים בליכוד וגם עיתונאים ביקורתיים

"כלב כזה" | זה מה שחושבת מירי רגב על חבריה ועל העיתונאים
יוסף יהונתן צילום: מתוך 'המקור', ערוץ 13

שרת התחבורה מירי רגב, מכונה האישה החזקה בליכוד, טוב אחרי שרה נתניהו כמובן. היא מתברגת בפריימריז בעשירייה הפותחת של הרשימה, מקורבת לראש הממשלה ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו ורעייתו. נחשבת לבעלת קשרים טובים עם כל הפלגים במפלגה, למעט אולי השרה גילה גמליאל הוותיקה ממנה בכנסת ובמפלגה.

העיתונאי רביב דרוקר חשף בתוכניתו 'המקור' ב'ערוץ 13', את שיטת העבודה של מירי רגב ואת מפת האינטרסים הפוליטיים שלה לכאורה מאחורי התיעדופים וקבלת ההחלטות, וכל זאת הודות לראש המטה המקצועי שלה לשעבר יונתן יהוסף, שהתפטר, עזב עם שלל שעבור עיתונאים מהזן של דרוקר הוא לחם חוקם.

מתוך 'המקור', ערוץ 13רביב דרוקר בשידור התחקירצילום: מתוך 'המקור', ערוץ 13

דרוקר חשף בתוכנית טבלאות עם שמות של למשל אנשי ליכוד, מתפקדים, ראשי ערים ומועצות שמדורגים לפי צבעי הרמזור, אדום, צהוב וירוק לפי קירבה ומחויבות להשיב להם כגמולם בתחום משרדה.

יהוסף מעיד בתחקיר: "פגישות מקצועיות קורות פעם בשבועיים למשך שעתיים, וזהו. כל שאר הזמן, היא לא מתעסקת במקצועי בכלל. ישיבות עם המנכ"ל, שאמורות להיות הישיבות הכי מקצועיות שיש, עוסקות רק בפוליטי. בג'ובים, בפעיל ההוא, במכון טסטים כזה או אחר. פעם היא אמרה לי, יונתן תקשיב, המקצועי לא מעניין אותי בכלל. בשביל זה יש לי מנכ"ל. אני פה רק בשביל לעשות פוליטי".

עוד הוא מעיד בתחקיר 'המקור' ב'ערוץ 13': "ישבנו ראש מטה מקצועי, ראש מטה פוליטי. והיא אומרת לראש המטה הפוליטי, את היחידה שמעניינת אותי. יונתן, לא מעניין אותי. אני פה בשביל לעשות פוליטי, לא בשביל לעשות מקצועי". 

מתוך 'המקור', ערוץ 13יוסף יהונתןצילום: מתוך 'המקור', ערוץ 13

אבל זה לא הכל. יש גם את ההתבטאויות של רגב וצוותה כלפי חבריה למפלגה שלה - הליכוד, כלפי יריבים פוליטיים פנימיים וחיצוניים כדוגמת יאיר לפיד שכונה על ידי יועצה עופר מלכה "כמו נסראללה".

ההתכתבות נחשפת מתוך קבוצה שכונתה "המטבחון" - בו חברים אנשי הצוות, בה הם כתבו מה הם חושבים על אישים פוליטיים. על שר האנרגיה אלי כהן שממוקם גבוה מרגב ברשימת הליכוד, אומרת השרה רגב: "מגעיל". 

את שרת המדע גילה גמליאל היא מכנה "הזויה". מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן מכנה את שר הביטחון יואב גלנט "אפס מאופס". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זכה לכינויים: "גמד, קנאי, נפוליאון".

וזה לא הכל, גם עיתונאים וכתבים זכו לכינויים בכוורת של שרת התחבורה. הכתב הפוליטי של 'כאן חדשות', מיכאל שמש, מכונה על ידי דובר השרה, דוד סאסי - "מדובר בפח אשפה". המנכ"ל משה בן זקן הציע: "בוא 'נפרק' אותו" והדובר סאסי השיב: "לא מקבל ממני כלום".

מתוך שידורי כאן 11מיכאל שמשצילום: מתוך שידורי כאן 11

באחת ההתכתבויות מכנה מירי רגב את העיתונאי בן כספית "כלב כזה" וסאסי עונה: "הגבתי לכספית מפרופילים לא שומרי שבת". את הכתב והמגיש מואב ורדי מ'כאן' כינתה רגב "כלב" וחיים לוינסון מ'הארץ' כונה "המיץ של זבל. אפס" בידי הדובר דוד סאסי.

גם ינון מגל לא קופח ונכתב עליו: "חתיכת... ינון מגל הזה עף על עצמו", כך רגב בעצמה.

מטעמה של השרה רגב נמסר בתגובה לתחקיר: "מדובר באוסף של שקרים, טענות שווא, חצאי אמת וסילוף של המציאות. צר לנו שהתבססתם על דבריו של יונתן, עובד לשעבר, שגנב מסמכים מלשכת משרד התחבורה כדי להכין תחקיר מכפיש ושקרי נגד שרת התחבורה. "מכלול הטענות שהועלו נבדקו על ידינו, אחת לאחת, ונמצאו לא נכונות ברמה העובדתית. בידינו מסמכים השוללים את הטענות.

"הניסיון האומלל והשקרי לייצר הטיה מדומה לטובת ערים 'ליכודיות' הוא מגוחך. שרת התחבורה, נפגשת באופן שוטף עם ראשי ערים או נציגיהם מימין ומשמאל, מהפריפריה ומהמרכז, יהודים ושאינם יהודים כדי לקדם פרויקטים תחבורתיים לטובת כלל הציבור משיקולים ענייניים בלבד. גם הטענה כאילו השרה מסייעת רק לאנשי הליכוד שקרית. השרה רגב חרטה על דגלה מתן מענה לכל פונה. לא מתקבל על הדעת שהשרה תתעלם או תפלה לרעה 'אנשי ליכוד'".

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן מסר בתגובה: "איני עוסק ברכילות זולה שהוצאה מהקשרה ובושלה באופן מגמתי". 

זהו רק החלק הראשון בתחקיר ודרוקר מבטיח כי הפרק הבא שישודר בשבוע הבא מרתק הרבה יותר.

יונתן יהוסף רביב דרוקר מירי רגב הליכוד אלי כהן גילה גמליאל ינון מגל תחקיר המקור ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד