י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
סיור מצמרר

תיעוד מתוך עזה: העיתונאי הגיע לפיר שבו נמצאו הגופות וקרא תהילים

קבוצת עיתונאים ערכה סיור מצמרר בתוך עזה, בהם כתב 'ישראל היום', יהודה שלזינגר שגם תיעד וסיכם את רשמיו ברגש ובחן

תיעוד מתוך עזה: העיתונאי הגיע לפיר שבו נמצאו הגופות וקרא תהילים
הפיר אליו הורדו הגופות צילום: מתוך חשבון הX של יהודה שלזינגר

קבוצת כתבים ועיתונאים נכנסה ללב הקרבות בעזה, וקיבלה סקירה על התקדמות המלחמה וגם הצצה לבית ולפיר שבו נמצאו ארבעת גופותיהם של החטופים בשבוע שעבר. אחד מהם היה כתב 'ישראל היום', יהודה שלזינגר שבסדרת ציוצים תיאר את התחושה כולל תיעודים.

"יש רגעים שהלב מתחיל לדפוק חזק. הנשימה הופכת מהירה. הרגליים קצת רועדות. רגע כזה היה בג'בליה, בכניסה לבית בו נמצא הפיר למנהרה שבה נמצאו ארבעת החטופים שני לוק, עמית בוסקילה, יצחק גלרנטר ורון בנימין", פותח שלזינגר.

הבית בו נמצאו הגופות צילום: מתוך ה-X של יהודה שלזינגר, ישראל היום

הכתב ממשיך לתאר: "כמו סצנה מסרט, בכניסה "המשופצת" לבית יושב חתול עם מבט קפוא וכעוס ומאחוריו אופני ילדים וכסא כלגלים. פיצוצים, ירי, המולת חיילים ועיתונאים והוא לא זז. החיילים מספרים שהוא שם כבר ימים ארוכים כאילו קפא אחרי הדברים שראה".

שלזינגר מצרף תמונה מקפיאה, שבה נראה הפיר שאליו הורדו הגופות, עשרה וחצי מטרים מתחת לאדמה ועוד 500 מטר פנימה אל שני חדרים, שם נקברו בין שקי חול ונשמרו היטב.

מתוך חשבון הX של יהודה שלזינגרהפיר אליו הורדו הגופותצילום: מתוך חשבון הX של יהודה שלזינגר

איך מצאו את הגופות? תמהים כולם. ובכן מג"ד 202, סיפר לשלזינגר ושאר הכתבים שהתלוו אליו, כי צוות בראשות סרן רועי בית יעקב ז"ל, שנהרג רק יומיים לאחר שמצא את המנהרה בתקרית ירי דו צדדי, נכנס לטהר בית. בחדר הזה, בתושיה ומקצועיות הוא הזיז כמה פריטים, הרים שטיח, מצא חתיכת פח ושם זה היה.

מג"ד 202 מספר איך נמצאו גופות החטופים צילום: מתוך חשבון ה-X של יהודה שלזינגר

סרן א', לוחם ביחידת יהלום, נכנס לתת קרקע, ניהל לחימה, ראה "נקודות חשודות", חפר עם הידיים עד שהרגיש את החטופים. משם החל מבצע לילי (בלילה שבין יום חמישי שישי שעבר) להבאתם לקבורה בישראל.

סרן א', לוחם ביחידת יהלום צילום: מתוך חשבון ה-X של יהודה שלזינגר, ישראל היום

שלזינגר מצרף לסיום, תיעוד שלו אומר פרק תהילים מעל פתח הפיר ואומר לסיכום: "כשעומדים מעל הפיר הזה אין כמעט מילים. יש מחשבות, מח שמדמיין ודמעות של התרגשות ועצב. כשאין מילים עושים מה שעושים בבית קברות... לא חושב שאי פעם קיבלתי סטירה חזקה כל כך מפרק תהילים שמתחיל במילה "ממעמקים". יהי זכרם ברוך".

יהודה שלזינגר קורא פרק תהילים מעל הפיר צילום: מתוך חשבון ה-X שלו
 
 
יהודה שלזינגר פיר מנהרה גופות חטופים עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד