י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
"הוביל לכריתת אברים"

לסגור את מתקן מעצר מחבלי חמאס: שורת ארגונים עתרו לבג"ץ

"מציאות בלתי נתפסת של ניתוחים שבוצעו ללא הרדמה, החזקת עצורים ימים על ימים בתנוחות מכאיבות ובאיזוק שהובילו לכריתת איברים, כיסוי העיניים לתקופות ארוכות"

לסגור את מתקן מעצר מחבלי חמאס: שורת ארגונים עתרו לבג"ץ
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בלתי נתפס: האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם, המוקד להגנת הפרט, הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל וגישה – המרכז לשמירה על הזכות לנוע, עתרו ביממה האחרונה לבג"ץ בדרישה להפסיק להחזיק עצורים במחנה "שדה תימן" ולסגור את מתקן הכליאה.

לדברי אותם ארגונים, "שדה תימן מופעל על ידי הצבא כמתקן לכליאת חשודים כלוחמים בלתי חוקיים מאז תחילת המלחמה, וככל הידוע מוחזקים בו למעלה מ-1,000 עצורים במתקנים דמויי מכלאות, ללא מיטות או כל ציוד אחר. עדויות על הנעשה במתקן חשפו מציאות בלתי נתפסת של ניתוחים שבוצעו ללא הרדמה, החזקת עצורים ימים על ימים בתנוחות מכאיבות ובאיזוק שהובילו לכריתת איברים, כיסוי העיניים לתקופות ארוכות – גם בזמן מתן טיפול רפואי ועשיית צרכים - החזקת חלק מהעצורים עם חיתולים, מכות והתעללויות".

עוד טוענים אותם ארגונים שנראה חסים על אותם מחבלים אכזריים בני המוות, "על פי החוק, ההכרזה על שדה תימן כ"מקום מעצר" בהתאם לחוק הלב"חים (לוחמים בלתי חוקיים) מותנית באפשרות להבטיח לעצורים במקום תנאי כליאה הולמים שלא יפגעו בכבודם ובבריאותם ויעמדו בחובות של ישראל ביחס לעצורים לפי הדין הישראלי והדין הבינלאומי".

בעתירה נטען כי "הפגיעות הקשות בזכויות העצורים הופכות את שלילת החירות במקום לבלתי חוקתית, ואינן מאפשרות להמשיך ולהחזיק עצורים במתקן. "גם החשודים בגרועים שבמעשי הטרור זכאים למעצר ברמה אנושית מינימלית, ותוך הבטחת צרכי אנוש בסיסיים. אנו עצמנו לא נהיה אנושיים אם לא נבטיח רמה אנושית לעצורים שבמשמורתנו" – כך צוטט בעתירה מתוך פסק דינו של נשיא העליון בדימוס אהרן ברק.

ארגוני זכויות אדם מחבלי חמאס נוחב'ה כריתת אברים עינויים עתירה לבגץ 7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד