י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
לצד ישראל

נתניהו יוזמן לנאום בפני הקונגרס: "הדמוקרטים אכזבו"

יו"ר בית הנבחרים בארה"ב הודיע כי יזמין את נתניהו לנאום בפני הקונגרס. היו"ר מייק ג'ונסון אמר כי המפלגה הדמוקרטית אכזבה את יהודי ארה"ב

נתניהו יוזמן לנאום בפני הקונגרס: "הדמוקרטים אכזבו"
בית הנחרים בגבעת הקפיטול צילום: pixabay

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון אמר הלילה כי ראש הממשלה נתניהו יוזמן לנאום בקונגרס.

בראיון לדניאל אדלסון ב-Ynet אמר ג'ונסון, איש המפלגה הרפובליקנית, כי "מנהיג הסנאט אמר לי שיחתום על מכתב ההזמנה, ואתמול הודעתי על כך לנתניהו בשיחת טלפון.

על פי הדיווח ראש הממשלה צפוי להגיע לקונגרס ולנאום בו בחודשיים הקרובים, אך טרם נקבע תאריך. רק לפני כחודשיים סירב מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר לבקשתו של נתניהו לשוחח עם חברי מפלגתו בארה"ב, ואף קרא להחלפתו ולבחירות בישראל. כעת הוא צפוי לחתום על ההזמנה.

ג'ונסון אמר כי הוא לא חושב שנתניהו צריך להתפטר. "הבהרתי היטב, אני לא חושב שאף נבחר ציבור באמריקה צריך להכתיב לעם הישראלי מי המנהיגים שלו. זה צריך להיפתר על ידי ישראל, אבל אני מאמין שנתניהו עושה את הכי טוב שהוא יכול בנסיבות מאוד קשות. היו כשלים מודיעיניים, אבל זו לא רק ישראל. כל בעלי בריתנו היו מעורבים", אמר.

יו"ר בית הנבחרים התייחס לאנטישמיות בקמפוסים: "ביקרתי לאחרונה באוניברסיטת קולומביה כדי לעמוד על זכויות הסטודנטים היהודים. גם דרשתי שהאוניברסיטאות שאיפשרו עלייה באנטישמיות יחקרו". ג'ונסון אמר כי "המפלגה הדמוקרטית אכזבה את יהודי ארה"ב".

"מאז טבח 7 באוקטובר אנחנו חוזים בעלייה באנטישמיות, יש ממשלות שמצהירות על מחויבותן להשמדת המדינה היהודית. אולם במשך 76 שנים ארה"ב עמדה לצד ישראל, וכעת אני אומר את זה חד וברור, לא נוכל ולא נאפשר לחשיכה להתפשט. אנחנו חייבים להיות ברורים ולהבטיח 'לעולם לא עוד'. נעמוד ביחד. אני נרגש להודיע שבקרוב נארח את ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו בקונגרס", אמר.

בריאיון ל-ynet התייחס ג'ונסון גם לביקורת של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שאמר כי "צריך לבחון את המוח של יהודים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית". לדבריו, "יהיה שינוי דמוגרפי בבחירות הקרובות. ביקרתי בחודשים האחרונים ב-110 ערים אמריקניות, ובכל מקום שאליו אני הולך יש מספר גדול של יהודים שמגיעים לאירועי הקמפיין. הם אמרו שהם מרגישים שהמפלגה, ובפרט ביידן, נטשו את ישראל".

 

 

 

 

בית הנבחרים ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד