י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
ברקע הצעדים הישראליים

הבנק העולמי: הרשות הפלסטינית בסכנת קריסה כלכלית

הבנק העולמי עדכן שבשלושת החודשים האחרונים חלה החרפה משמעותית "שמעלה חשש לקריסה פיסקלית" של הרשות הפלסטינית. גורם אמריקני: "הדבר יפגע לא רק באינטרסים הפלסטיניים אלא גם בביטחון וביציבות של ישראל באזור"

הבנק העולמי: הרשות הפלסטינית בסכנת קריסה כלכלית
אבו מאזן צילום: פלאש 90

הבנק העולמי התייחס הלילה למצב הכלכלי של הרשות הפלסטינית, ועדכן שבשלושת החודשים האחרונים "חלה החרפה משמעותית שמעלה חשש לקריסה פיסקלית". 

הבנק הלאומי הצביע על "פער שגדל במהרה בין כמות ההכנסות לסכום הדרוש למימון הוצאות ציבוריות חיוניות". לפי הנתונים שהציג הלילה, נכון לסוף השנה שעברה הפער עמד על 682 מיליון דולר, ובחודשים הקרובים יכפיל עצמו, כך לפי "ווינט". 

בתוך כך, ברקע הצעדים בישראל נגד כלכלת הרשות הפלסטינית, גורם אמריקני אמר לפייננשל טיימס כי "הנקודה שאנו מעלים היא שאסור לאיים על גישה של אנשים למזון חשמל ומים ברגע כזה, במיוחד בגדה המערבית. הדבר יפגע לא רק באינטרסים הפלסטיניים אלא גם בביטחון וביציבות של ישראל באזור". 

ביום רביעי פנה שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לראש הממשלה נתניהו והודיע על מספר צעדים מיידיים שיש לנקוט כנגד הרשות.

סמוטריץ' הודיע לנתניהו: "הריני להודיעך כי אין בכוונתי להעביר עוד את כספי הסילוקין לרש"פ, מכאן ועד להודעה חדשה, וכמו שהודעתי לך במכתבי לפני שבועיים, אין בכוונתי להאריך את השיפוי לבנקים הקרוספונדנטים בסוף החודש הבא".

בצלאל סמוטריץ' הרשות הפלסטינית הבנק העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד