י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
הותר לפרסום

במבצע לילי: חולצו גופותיהם של שלושה חטופים נוספים מרצועת עזה

דובר צה"ל מפרסם הבוקר כי צה"ל ושב"כ חילצו הלילה את גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז הי"ד, שנרצחו במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר וגופותיהם הוחזקו בעזה | הם חולצו מצפון הרצועה

במבצע לילי: חולצו גופותיהם של שלושה חטופים נוספים מרצועת עזה
שלושת הנרצחים שגופותיהם חולצו הלילה צילום: באדיבות המשפחות

גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז חולצו הלילה במבצע משותף של צה"ל ושב"כ.

שידור חי מהצהרת דובר צה"ל

 

על פי מידע מודיעני מהימן שנמצא עולה כי החטופים נרצחו במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר ונחטפו מעיקול מפלסים לעזה על ידי מחבלי החמאס. 

גופותיהם של החטופים חולצו הלילה במהלך מבצע לילי של צה"ל ושב"כ תחת אוגדה 98 בשיתוף יחידת יהל"ם, יחידה 504 ולוחמי יחידה מיוחדת באמ"ן ובשב"כ בשכונת ג'באליא, תוך הסתמכות על מידע מודיעיני מדויק שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין, בפיקוד הדרום בשיתוף פעולה עם השב"כ. בתחילת המבצע התנהלה לחימה עצימה במרחב.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, נציגי צה"ל מסרו במהלך היום הודעה למשפחותיהם.

דובר צה"ל קורא לציבור להימנע מהפצת שמועות וידיעות לא מבוססות, ולהישמע להודעות הרשמיות.

"צה"ל והשב"כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל המאמצים המבצעיים והמודיעיניים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות", נמסר מדובר צה"ל.

החטיפה והרצח

לפי המידע המודיעיני שיש בידי צה"ל והשב"כ, שלושת החטופים מישל, חנן ואוריון נרצחו בבוקר 7 באוקטובר. שלושתם נחטפו מעיקול מפלסים, שם נתקלו במארב של מחבלים שהמתינו להם בצומת על כביש 232. בצה"ל לא יודעים לומר האם נרצחו כבר בשטח ישראל, או בשטח הרצועה זמן קצר לאחר חטיפתם.

במהלך כל החודשים האחרונים, לא היה ידוע מה עלה בגורלם. זו הייתה תעלומה שלא היה עליה מידע. רק בשבוע האחרון הגיע המידע המודיעיני שאפשר להבין היכן גופותיהם מוחזקות, ומה עלה בגורלם, כך דווח בגל"צ. 

בצה"ל מדגישים כי במהלך הפעולה לחילוץ הגופות לא היו נפגעים לכוחותינו.

מטה המשפחות פרסם לאחר הבשורה הקשה: "חזרתם העצובה של מישל, חנן ואוריון היא שברון לב נוסף ל-125 משפחות החטופים, שחולקות את הכאב, הצער והדאגה הבלתי נגמרת. חזרתם לקבורה, מהווה סגירת מעגל חשובה לבני המשפחה, ויש לפעול להשבתם של כל החללים לישראל.

מישל ניסנבאום (59) משדרות, אבא לשתי בנות וסבא לשישה נכדים, כשאת הקטן ביניהם לא זכה להכיר. מישל נחטף כשיצא לחלץ את נכדתו בת ה-4 שהייתה יחד עם אביה הקצין בבסיס ברעים.

מישל, איש משפחה מסור, עלה לארץ בגיל 13 ומאז חי בעוטף עזה, הוא היה איש רב פעלים, אשר לצד עיסוקיו גם התנדב במד״א ובמשמר הגבול.

חנן יבלונקה (42) מתל אביב, אבא לירין בת ה-9 ואמילי בת ה-12. חנן נחטף מפסטיבל הנובה, אליו הגיע עם חברים. חנן היה אב מסור וחם, איש משפחה וחברים.

אוריון הרננדס ראדו (30), תושב מקסיקו ואב לילדה קטנה, נחטף מפסטיבל הנובה, אליו הגיע יחד עם שני לוק הי"ד שחולצה בשבוע שעבר, וחברם קשת קסרוטי הי"ד שנרצחו גם הם על ידי מחבלי חמאס".

 
חטופים מלחמת חרבות ברזל חמאס מפלסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד