י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
פרופיל

לבנוני ואנטי-ישראלי: הכירו את נשיא בית הדין בהאג

נשיא בית הדין הבינלאומי בהאג שצפוי לפרסם את הצווים החדשים נגד ישראל, מגיע ממוצא לבנוני ונחשב בעיני רבים לאנטי ישראלי. בעבר כתב כי "על ישראל להפסיק את האלימות ולסיים את הכיבוש"

לבנוני ואנטי-ישראלי: הכירו את נשיא בית הדין בהאג
תומכי ישראל בהאג צילום: באדיבות המצלם

היום צפוי נשיא בית הדין הבינלאומי בהאג נוואף סלאם לפרסם את הצווים שיוציא בית הדין נגד ישראל לבקשת דרום אפריקה. לפי ההערכות, הוא צפוי להורות לישראל לסיים את המלחמה. 

השופט הלבנוני נוואף סלאם נבחר לפני כשלושה חודשים על ידי חברי בית הדין להיות הנשיא החדש של בית הדין הבינלאומי בהאג, שם הוא צפוי לכהן 3 שנים.

סלאם היה חבר בבית המשפט מאז פברואר 2018 ובעבר הועסק כשגריר ונציג קבע של לבנון באו"ם מ-2007 עד 2017. 

לסלאם יש היסטוריה של הצהרות אנטי-ישראליות. לפי דיווח "ג'רוזלם פוסט" בשנת 2015, סלאם כעת כתב: "יום הולדת אומלל, 48 שנות כיבוש" חודשים לאחר מכן דווח כי הוא כתב ש"על ישראל להפסיק את האלימות ולסיים את הכיבוש" ו"הצגת מבקרי מדיניותה של ישראל כאנטישמים היא ניסיון להפחיד ולהכפיש אותם, שאנו דוחים".

סלאם גם תמך בחברות פלסטינית באו"ם, שמשמעותה הכרה במדינה פלסטינית. כשסלאם, לשעבר שגריר לבנון באו"ם, נבחר כחבר בבית הדין הבינלאומי, ארה"ב ובעלות בריתה לא הצביעו בעד חברותו, אלא תמכו במתחרה שלו.

הסיבה להחלטת וושינגטון הייתה אמונתם שסלאם, במהלך כהונתו בת השנתיים כחבר במועצת הביטחון, גילה אהדה כלפי המטרה הפלסטינית.

השופט סלאם הצהיר באמצעות חשבון ה-X שלו לאחר בחירתו לנשיא בית הדין: "בחירתי כנשיא בית הדין הבינלאומי לצדק היא אחריות גדולה בהשגת צדק בינלאומי ושמירה על החוק הבינלאומי".

לגבי ארצו לבנון כתב: "הדבר הראשון שעולה במוחי גם ברגע זה הוא הדאגה המתמדת שלי לעירי, ביירות, שנצליח כלבנונים לבסס את שלטון החוק בארצנו".

לבנון בין הדין הפלילי בהאג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד