י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
בצה"ל התנצלו

המחבל סיפר כיצד חטף את מתן; המידע הגיע למשפחה מהתקשורת

בסרטוני חקירות המחבלים שפורסמו אתמול בחו"ל סיפר אחד מהם: "ראיתי קיבוצניק שקוראים לו 'מתן'. לקחתי אותו, ואז הגיעו 15 אנשים שלקחו אותו ממני בכוח לרצועת עזה". דובר צה"ל התנצל אישית בפני המשפחה

המחבל סיפר כיצד חטף את מתן; המידע הגיע למשפחה מהתקשורת
מתן צנגאוקר צילום: באדיבות המשפחה

דובר צה"ל דניאל הגרי התייחס היום בהצהרה למבצע חילוץ גופות של שלושה חטופים בג'באליה ולתיעוד שפורסם אמש בעיתון ה"דיילי מייל" הבריטי מחקירת מחבל שחטף אזרחים ב-7 באוקטובר. הגרי התנצל בפני המשפחה לאחר שלא עודכנה בפרסום החקירה.

במהלך חקירתו סיפר המחבל עבדאללה ראדי בן ה-18 שהוא מצא "קיבוצניק" בשם מתן שהתחבא בין העצים. הוא ביקש ממתן ללכת לבית שלו ומתן הביא לו נוטלה, קולה ומים. בהמשך סיפר שמחבלים נוספים הגיעו למקום וחטפו את מתן בגי'פ לעזה.

מדובר באחד משני סרטונים של חקירות מחבלים שנחשפו תחילה ב"דיילי מייל" הבריטי, ובהמשך הגיעו לתקשורת בארץ. בסרטון מתוודה המחבל עבדאללה ראדי (18) שהוא, אביו ודודו, רצחו וחטפו נשים וגברים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר ואז דיבר על רגע החטיפה של מתן.

הגרי אמר: "באחת החקירות נאמר שמו של החטוף מתן צנגאוקר בן ה-24 אשר נחטף מניר עוז יחד עם אילנה, המידע שנאמר בחקירה לא הוצג למשפחתו של מתן טרם הפרסום בגלל טעות אנוש, אתמול תחקרנו את הטעות הזו לתוך הלילה והבוקר גם דיברתי עם עינב אימו של מתן ועם ירון אביב והתנצלתי באופן אישי בפניהם".

דובר צה"ל הוסיף: "הטעות הזו קרתה בתום לב. זו טעות שנולדה כתוצאה מכך שאנחנו נמצאים במערכה עולמית על מנת לא לאפשר לעולם לשכוח את מה שקרה ב-7 באוקטובר, ולצד הדבר הזה, החובה שלנו היא להקפיד ולוודא שהמשפחות הן הראשונות שיודעות שכל המידע שעולה באשר ליקיריהן מוצג להם קודם כל ורק לאחר מכן נמסר לתקשורת משם לציבור".

 

 

מתן צנגאוקר מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד