י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
מאחורי הקלעים

ארצות הברית מספקת לישראל מידע: רפיח מחולקת ל-3 חלקים

ארצות הברית מספקת "מגוון אינטנסיבי של יכולות ומומחיות" לישראל כדי "לצוד אחר מנהיגי חמאס" כך חשף בכיר אמריקאי ל'וושינגטון פוסט'. קרוב למיליון בני אדם נמלטו מרפיח בעשרת הימים האחרונים

ארצות הברית מספקת לישראל מידע: רפיח מחולקת ל-3 חלקים
פעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

כמעט שבועיים לתוך המתקפה הישראלית ברפיח, פלישה שהנשיא ביידן הזהיר לפני חודשים שעלולה להיות "קו אדום" להמשך תמיכת ארה"ב במלחמתה בעזה, הממשל אומר שהקו הזה עדיין לא נחצה.

"מה שראינו עד כה במונחים של המבצעים הצבאיים של ישראל באזור זה היה ממוקד ומוגבל, לא כלל פעולות צבאיות גדולות בלב אזורים עירוניים צפופים", אמר היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, לכתבים ביום רביעי.

כוחות צה"ל נכנסו לרפיח ממזרח ונעו מערבה לכיוון המרכז, "העיר מורכבת כעת משלושה עולמות שונים לגמרי", אמרה סוזה ואן מייגן, ראש מחלקת המבצעים בעזה של מועצת הפליטים הנורבגית, בהצהרה. "המזרח הוא אזור מלחמה, האמצע הוא עיר רפאים, והמערב הוא גוש צפוף של אנשים שחיים בתנאים מחפירים".

"המתקפה ה'מוגבלת' לא משתנה הרבה מבחינת המציאות בשטח. יש פאניקה ופחד בכל מקום", אמרה. קרוב למיליון בני אדם נמלטו מרפיח בעשרת הימים האחרונים, בין אם מאזורים שישראל הורתה לפנותם או פונו ללא הוראת ישראל.

גורם מארגוני הסיוע אמר ל'וושינגטון פוסט': "בניגוד לתיאור על פעילות מצומצמת של ממשלת ישראל בעיר הדרומית ובסביבתה, רפיח כבר נתונה לפעולה צבאית משמעותית, עם יכולת מוגבלת לסייע לאזרחים. מה שקורה ברפיח הוא התחלה איטית של מבצע כולל", אמר.

גורמים אמריקאים שדיברו בעילום שם בשל רגישות הנושא, אמרו כי הם יודעים שיהיו "אזרחים הרוגים במהלך פעולות ישראל ברפיח". והם עדיין "מתנגדים לכל פעולה שעלולה להוביל למספר הרוגים גדול" בדומה למבצעים קודמים של ישראל בחאן יונס ובעיר עזה.

"היו לנו דיונים מפורטים על רפיח", אמר היועץ סאליבן לעיתון. "אלה התבססו על שבועות של דיונים על איך ישראל יכולה להביס את חמאס בכל מקום בעזה, תוך מזעור הפגיעה באזרחים". הוא אישר כי ארצות הברית מספקת "מגוון אינטנסיבי של יכולות ומומחיות" לישראל כדי "לצוד אחר מנהיגי חמאס".

"אנחנו לא מעכבים שום דבר", אמר, ביחס לשאלה על מידע מודיעיני. "אנחנו מספקים כל דבר כל יכולת".

 

 

ג'ייק סאליבן מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד