י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
החלטה שערורייתית

בית הדין בהאג הורה על הפסקת הלחימה ברפיח - ישראל לא תציית

בית הדין הבינלאומי לצדק מסר את החלטתו בנוגע לבקשת דרום אפריקה להוציא צו להפסקת המלחמה בעזה, כיון שהמצב ההומניטרי בעזה הידרדר בגלל מניעת מזון מהפלסטינים וקבע גם להפסיק את הלחימה ברפיח

בית הדין בהאג הורה על הפסקת הלחימה ברפיח - ישראל לא תציית
פעילות הכוחות בעזה צילום: דובר צה"ל

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג פרסם את החלטתו בנוגע לבקשת דרום-אפריקה להוציא צו להפסקת המלחמה בעזה. נשיא בית הדין בהאג קבע כי הלחימה ברפיח חייבת להיפסק.

ביה״ד קבע כי המצב ההומניטרי בעזה הידרדר בגלל מניעת מזון מהפלסטינים. "הקטסטרופה ההומניטרית הידרדרה גם לאחר ההחלטה במרץ". 

נשיא בית הדין הבינלאומי לצדק אמר בהכרזה כי "בית הדין לא בטוח שמאמצי הפינוי והצעדים שישראל נקטה לצמצם הפגיעה באזרחים מספיקים כדי להוריד את הסכנה שלה נחשפה האוכלוסייה הפלסטינית ברפיח".

נשיא בית הדין אמר כי: "ישראל לא עשתה מספיק כדי להוריד את הסכנה מאזרחי רפיח" והוסיף: "ישראל חייבת לפתוח את מעבר רפיח".

השופט הלבנוני נוואף סלאם ציין כי השופט מטעם ישראל, אהרון ברק, השתתף בהצבעה אך לא נמצא בדיון בשל סיבות משפחתיות. הוא פירט על הבקשה של דרום אפריקה להפסקת המלחמה, שהיא חלק מהתביעה שהגישה בחודש דצמבר האחרון, שבה האשימה את ישראל ברצח עם בעזה.

ההערכה כי ישראל לא תציית לצו. בתרחיש כזה הפלסטינים יפנו למועצת הביטחון של האו"ם ויבקשו להעביר החלטה שתכפה על ישראל עצירת לחימה בעזה, ישראל מקווה כי יוטל וטו אמריקאי.  

אתמול אמר דובר מטעם הממשלה ל"רויטרס" כי: "שום כוח על פני כדור הארץ לא ימנע מישראל להגן על אזרחיה ולרדוף אחרי חמאס בעזה". מיד אחרי החלטת בית הדין יכנס נתניהו התייעצות עם היועמ״שית.

 

בית הדין הפלילי בהאג מלחמת חרבות ברזל דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד